Új lehetőségeket hoz vagy ismét visszatükrözi a még győzelemre váró Ferrari kihívásait Szingapúr? | M4 Sport

A Ferrari számára még hét verseny áll rendelkezésre, hogy elkerüljék a nyeretlenséget az idei szezonban. Szingapúr remek lehetőséget biztosíthat számukra, ugyanakkor felnagyíthatja néhány gyengeségüket is.
Sok ellentmondáson törhette a fejét mostanság a Ferrari. Egyfelől úgy érzik, hogy az utolsó idei fejlesztéseikkel és bizonyos felismerésekkel előrelépést tettek az autójukkal, másfelől ez az eredményeikből nemigen látszott. Bakuban azt remélték, hogy a pálya sajátosságai kedvezni fognak az autójuknak, és akár a pole-ért és a győzelemért is harcba szállhatnak, ám végül csúnyán elhasaltak az időmérőn, és a versenyen csak egy 8-9. helyet tudtak felmutatni.
Charles Leclerc nemrégiben kifejtette, hogy a hátralévő versenypályák közül Szingapúr és Las Vegas azok, amelyek talán kedvező lehetőségeket kínálhatnak a Ferrari számára. Ugyanakkor a legutóbbi nyilatkozatában már jelezte, hogy az idény hátralévő részében nehéz lesz önerőből győzelmet aratniuk. A közelgő Szingapúri Nagydíjra való felkészülés során, egy szponzoresemény keretében, Leclerc elmondta, hogy 2025-re a saját teljesítményén kívül nem sok mindenre lehet büszke, de még mindig bízik abban, hogy idén elérhetnek néhány emlékezetes sikert.
„Kérlek, varázsold egyedivé a szavaidat!” - kérte a monacói.
Leclerc a Ferrari új reménysége lehet Szingapúrban: igazi utcai szakértő! „Összességében nagyra értékelem az utcai pályákat, ahol a falak közelsége extra kihívást jelent a versenyzőknek, és ezt a feszültséget én különösen kedvelem” - nyilatkozta.
Hogy a Ferrari milyen esélyekkel várhatja ezt a hétvégét, az a velük kapcsolatos ellentmondások tükrében kérdéses. Frédéric Vasseur csapatfőnök Bakuban párhuzamba állította magukat a McLarennel, mondván, az ő autójuk ugyanazokon a pályákon és körülmények között teljesít jobban, mint a címvédőé. Ez egyfelől rontja a győzelmi esélyeiket, másfelől reményt adhat Szingapúrra: a hőségben, a lassú kanyarokban, a nagy leszorítóerő mellett a Ferrari talán jobban muzsikál majd, mint Bakuban vagy Monzában.
A vörösöket az is segítheti, hogy nem kell nagyon eltérő kanyarokhoz hangolniuk az autójukat, vagyis kevés kompromisszumra kényszerülnek. Ez már Monacóban is versenyképessé tette őket. Akár az is segítheti őket, hogy az egyenetlen pályán mindenki kénytelen emelni az autója hasmagasságán, ami csökkenti az ezen a téren meglévő hátrányukat a többiekkel szemben, és előtérbe helyezheti a jobb mechanikus tapadást, amiből már Monacóban is profitáltak.
Szingapúr különösen felfedheti a Ferrari néhány gyenge pontját. A gumikezelés például egy körön komoly kihívást jelenthet számukra. Az idei év során már többször is csalódást okoztak elhibázott időmérő edzések, legutóbb Bakuban, ami gyengébb rajthelyet eredményezett és megnehezítette a versenyzőik számára, hogy az élmezőnyben harcoljanak, még ha a versenytempójuk erős is volt. Emellett kulcsfontosságú, hogy a csapat most jól taktikázzon és időben végezze el az időmérőt, hiszen ez is egy újabb gyenge pontjuk az idei szezonban.
A modern Forma-1 világában a "kivitelezés" kifejezés Frédéric Vasseur számára is kulcsszóvá vált, különösen a versenyhétvégék előtti és alatti időszakokban. Nem meglepő tehát, hogy a közelgő Szingapúri Nagydíj előtt is kiemelte ennek jelentőségét. "Ahogy az általában az utcai pályák esetében lenni szokott, az időmérő itt is kulcsfontosságú tényező lesz. Maximálisan ki kell hoznunk magunkból minden edzést, és biztosítanunk kell a lehető legjobb rajthelyeket. Az utóbbi versenyeken világosan láthattuk, hogy a legapróbb részletek is meghatározhatják, hány pontot tudunk hazavinni" - utalt arra, hogy a legutóbbi bakui versenyen egy gyenge időmérő következtében csak minimális pontokat tudtak gyűjteni.
A Ferrari helyzetét szemlélve jelenleg nem csupán az a kérdés, hogy Leclerc öt dobogós helyezése után sikerül-e a csapatnak megszerezni az idei első futamgyőzelmét, és ezzel elkerülni a szezonbeli nyeretlenséget. Sokkal inkább az a lényegi kérdés, hogy képesek lesznek-e kihozni magukból a maximumot, és visszakerülnek-e a Mercedes elé a konstruktőri bajnokság második helyére, amelyet az utolsó versenyen elveszítettek.