Lázár János a Strabag-ügy kapcsán vagy nem ismeri a saját jogszabályait, vagy csupán próbálja elterelni a figyelmet - erre a következtetésre jutott a HVG. A cikk rámutat arra, hogy a politikai szereplő állításai ellentmondásosak, ami felveti a kérdést, ho
Lázár János miniszter egy hétfő reggeli Facebook-posztban nyitott új frontot a Strabaggal vívott csatájában, amely az M30-as autópálya botránya miatt tört ki. A miniszter bejelentette, "ha szép szóval nem megy, akkor a törvény módosításával védjük meg a magyar emberek érdekeit! Kezdeményezni fogom a közbeszerzési törvény módosítását". A bejegyzés szerint a terv az, hogy kizárják azokat a cégeket, amelyek rosszul végezték a munkájukat.
Úgy tűnik, hogy a miniszter vagy csak játssza a tudós szerepét, vagy nem rendelkezik elegendő ismerettel a saját tárcája által alkalmazott jogszabályokról. Az a szigorítás, amelyre Lázár utal, valójában már jelenleg is szerepel a hatályos közbeszerzési törvényben - hívta fel a figyelmet a HVG.
A Strabag esete az M30-as autópályával pontosan illusztrálja a problémát: az alig kétéves szakasz a nem megfelelő alapozás következtében megrepedt, ráadásul a vállalat a garanciális javításokat sem tudta teljesíteni a megígért időkereten belül.
A Közbeszerzési Hatóság már jelenleg is működtet egy nyilvános "szégyenfalat", amely a Szerződésszegés nyilvántartás néven ismert, és már 60 céget tartalmaz. Ezen kívül van egy másik, úgynevezett feketelista is, amely a Kizárt ajánlattevői nyilvántartás névre hallgat, s ezen 26 cég neve szerepel.
Ha a szabályok valódi érvényesítése a cél, akkor Mészáros Lőrinc érdekeltségeivel szemben is intézkedéseket kellene tenniük. A vasúti beruházásaikkal kapcsolatosan ugyanis már számos komoly probléma merült fel – hívja fel a figyelmet a HVG.



