Fantasztikus erőre tett szert a klasszikus terepjáró, hiszen mostantól egy brutális motorral büszkélkedhet, amit két turbócharger tesz még izgalmasabbá.
A japán gyártó 2025-ben, a SEMA kiállításon fedi fel a Turbo Trail Cruiser különleges egyedi változatát, amely egyesíti a '80-as évek ikonikus terepjárós dizájnját a legújabb technológiai vívmányokkal. Ez a ritka példány nem csupán a retro stílus kedvelőinek, hanem a modern autózás szerelmeseinek is igazi csemege lesz.
Ez az egyedülálló projekt a bizonyíték rá, hogy igényes mérnöki munkával zökkenőmentesen be lehet építeni utólag egy modern erőforrást egy régi járműplatformba. Teljes egészében Toyota alkatrészekből épül fel a látványos restomod.
A Turbo Trail Cruiser szívében egy lenyűgöző 3,4 literes, dupla turbófeltöltős V6-os benzinmotor (V35A-FTS) dolgozik, amely elképesztő 394 lóerőt és 649 Nm nyomatékot produkál. Ez a teljesítmény majdnem két és félszerese az FJ60 klasszikus, négyliteres, soros hathengeres motorjának 150 lóerős erejének és 284 Nm-es nyomatékának, így a Turbo Trail Cruiser nemcsak a múlt örökségét hordozza, hanem a jövő technológiai vívmányait is.
Az átalakulás azonban nem csak a nyers erőről szólt. Csendesebb működést, simább járást, kifinomultságot, csökkentett károsanyag-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztást kínál a modern turbómotor.
Sok hasonló projekttel ellentétben a Turbo Trail Cruisert úgy építették, hogy teljesen úgy nézzen ki a végeredmény, mint ahogy a donor autó 1985-ben kigördült a gyárból Japánban.
Minden egyes alkatrész gondosan úgy lett megtervezve, hogy tökéletesen illeszkedjen, anélkül, hogy a tűzfalat módosítani kellene, vagy a rögzítési pontokat áthelyezni, esetleg az FJ60 szerkezeti integritását megváltoztatni. A Toyota Motorsports Garage csapata új motortartó bakokat álmodott meg, és egy adapterlemezt is készített, amely lehetővé teszi, hogy az i-FORCE V6-os motor harmonikusan kapcsolódjon az FJ60 eredeti ötfokozatú kézi sebességváltójának harang alakú házához.
Áttervezték a motor olajteknőjét is, hogy passzoljon a régi Land Cruiser létraalvázának kialakításához. Az egyedi, rozsdamentes sportkipufogórendszer pedig agresszív hangot biztosít gyorsításkor - legalábbis a gyártó állítása szerint. Új hőcserélőt is szereltek az eredeti rögzítési pontokra, hogy nagyobb hűtési kapacitást biztosítsanak a V6-osnak.
A modern hajtásláncon túl a klasszikus FJ60-as 3,81 centiméteres emelést, 35 col külső átmérőjű terep gumiabroncsokat, valamint korhű színű fényezést kapott, amelyek a Toyota eredeti, 1986-os Ezüst 147-es árnyalatának PPG reprodukciójával készültek. Csak olyan frissítések kerültek be az ötszemélyes utastérbe, amelyek megőrizték a vintage jelleget, miközben azt a benyomást keltik, hogy ez a terepjáró az elmúlt 40 évet egy garázsban töltötte, büszkén öregedve, mégis makulátlan állapotban.



