Összeomlott egy ígéretes együttműködés két nagy autógyár között, amely a házasságkötés szimbolikus pillanataként indult.

A japán autógyártók arra törekedtek, egyesítsék üzleteiket, hogy felvegyék a harcot a rivális cégek versenyével szemben, különösen Kínában.
Az összeolvadás révén egy 60 milliárd dolláros (48 milliárd font) értékű autóipari óriás született volna, amely a Toyota, a Volkswagen és a Hyundai mögött a világ negyedik legnagyobb szereplőjévé léphetett volna elő.
A vállalatok bejelentették, hogy továbbra is közösen dolgoznak az elektromos járművek fejlesztésén.
Karl Brauer, az iSeeCars.com online kutatási platform elemzője úgy véli, hogy az egyesülés kudarca nem okozott különösebb meglepetést.
A Honda már a kezdetektől fogva vezető szerepet játszott a tárgyalásokban. A világ számos pontján továbbra is közkedvelt márkának számít, és az eladott autók számában felülmúlja a Nissant.
A Nissan számára komoly kihívást jelentett a vezetői válságból való kilábalás, amely 2018 végén érte el csúcspontját, amikor Carlos Ghosn, a cég akkori vezérigazgatója és elnöke, letartóztatásra került. Ghosn úr ellen pénzügyi visszaélések vádját emelték, ami végül a vezetői pozíciójából való eltávolításához vezetett. Jelenleg Libanonban él, ahol szökevényként tartózkodik, miután egy zenei berendezés dobozába rejtve sikerült kijutnia Japánból.
A Nissan tavaly fontos lépéseket tett a költségek mérséklése érdekében, amelynek keretében bejelentette 9000 munkahely megszüntetését, valamint a jelenlegi vezérigazgató bérének drasztikus, felére csökkentését.
Toshihiro Mibe, a Honda vezetője kifejtette, hogy minden egyesülés "azon az elképzelésen nyugodott, hogy a Nissan lezárja a fordulatot".
A vállalatok végül nem tudtak megegyezni abban, hogy a Nissan milyen pozíciót képvisel az egyesülési folyamatban - vajon egyenrangú partnerként, vagy inkább leányvállalatként van jelen. Eközben a Nissan és a Honda is kihívásokkal néz szembe az Egyesült Államokban, ahol vámokat vezettek be, ami tovább bonyolítja a helyzetüket. (BBC)