Sikerült megszerezni a szükséges információkat a balszerencsés dél-koreai repülőgépről.
Az elemzők bizakodva várják, hogy az újonnan megszerzett adatok újabb fontos információkat nyújthatnak a Jeju Air Bankgokból Muanba tartó járatának balesetével kapcsolatos okok feltárásához.
Szakértők sikeresen hozzáfértek a dél-koreai repülőgép-szerencsétlenség során elhunyt 179 áldozat emlékét őrző fedélzeti adatrögzítők egyikének információihoz - tájékoztatták szerdán a szöuli hatóságok. A dél-koreai közlekedési minisztérium megerősítette, hogy az így nyert adatok a pilótafülke hangrögzítőjéből származnak. A második fekete doboz vizsgálata még folyamatban van, mivel a vasárnapi tragédia következtében megsérült.
A hatóságok bejelentették, hogy sikerült azonosítani a repülőgép-szerencsétlenség összes áldozatát. A tragikus esemény december 29-én reggel történt, amikor a Jeju Air koreai járata a Muan nemzetközi repülőtéren, Szöultól körülbelül 288 kilométer távolságra, leszállás közben letért a kifutópályáról és egy betonkerítésnek ütközött. A fedélzeten tartózkodó 181 ember közül mindössze a személyzet két tagja élte túl a balesetet. Az utasok többsége dél-koreai volt, kivéve két thaiföldi állampolgárt.
A légikatasztrófa előtt a pilóták sürgős vészjelzést küldtek az irányítótorony számára, jelezve, hogy madárrajjal ütköztek. Jelenleg a hatóságok a madarakkal való ütközés lehetséges következményeit elemzik, valamint azt is, hogy a repülőgép vezérlőrendszere megfelelően működött-e a leszállás előtt. Szakértők megjegyzik, hogy sok kérdés továbbra is nyitva áll, például, hogy miért repült a gép ilyen nagy sebességgel, és miért nem hajtotta végre a futómű leengedését a landolás előtt. A légiközlekedési előírásoknak megfelelően Dél-Korea hivatalos vizsgálatot indított a baleset körülményeinek feltárására.
Az egyesült államokbeli Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság (NTSB) szakértőket küldött Dél-Koreába, hogy segítséget nyújtsanak a helyi légiközlekedési hatóságoknak. A Boeing és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) szintén részt vesz a vizsgálatokban.
A 2005-ben megalakult Jeju Air fapados légitársaság a Korean Air Lines és az Asiana Airlines mögött a harmadik legnagyobb utasszállító Koreában. Ez a baleset a légitársaság számára az első tragikus kimenetelű repülőgép-baleset volt.