A Kifli.hu a karácsonyi időszakra való készülés jegyében rekordszámú forgalomra számít – jelentette az MMOnline.
A Kifli.hu online szupermarket immár 400 futárral és 300 kiszállító járművel készül a karácsonyi vásárlási dömpingre. Az ünnepek előtti időszakban, amikor a normál forgalom körülbelül a kétszeresére nő, a Kifli raktárában naponta 80 ezer táska készül majd el. Ezen táskák eljuttatásáért a futárok felelnek, akik naponta összesen 11 ezer címre végzik el a kiszállítást.
A roham a karácsonyt megelőző egy-két hétben éri el a csúcspontját. A rövid, de meglehetősen koncentrált időszakra a felkészülés már év elején megkezdődik: az ünnepi termékválaszték tervezése ekkor indul el, a beszállítók az előrejelzések alapján kapják meg a várható megrendeléseket. Több száz, akár ezer különböző ünnepi termékkel egészül ki ilyenkor a kínálat. Az ünnepi beszállítás már októberben megindult.
A termékek raktárba, majd vásárlókhoz eljuttatása komoly szervezést igényel, hiszen a kifejezetten karácsonyi cikkek mellett a "normál" áru elérhetőségét is biztosítani kell - heti másfél millió termék beérkezését kell koordinálni a Kifli raktárában.
A kifinomult, szinte mérnöki precizitással kidolgozott logisztika garantálja, hogy minden termék a megfelelő időpontban és helyen várja a vásárlókat. Különösen a rövidebb szavatossági idejű frissáruk esetében, mint például a zöldségek és húsok, napra, órára és darabszámra lebontott részletes tervek készülnek, hogy maximálisan kihasználhassák a raktár kapacitását. A friss termékek, mint a húsok, tejtermékek és felvágottak, "békeidőben" napi 120-150 raklap mennyiségben érkeznek, míg a karácsonyi időszakra ez a szám akár 250 raklapra is megnövekedhet. Naponta körülbelül 180 szállítmány érkezik a beszállítóktól, és a készletek feltöltésére ilyenkor havonta több mint ezer rendelést adnak le. A megrendelések jelentős része, körülbelül 50-70 százaléka, már teljesen automatizált rendszerek által történik a Kiflinél, minimális emberi beavatkozással.
A Kifli.hu raktára szinte egy titkos hipermarketként működik, ahol a vásárlók nem lépnek be a polcok közé. Itt a hivatásos vásárlók, vagyis a pickerek, a virtuális kosarak tartalmát állítják össze az online megrendelések alapján. Ezek a szakemberek körülbelül 15 perc alatt válogatják össze a kiválasztott termékeket, majd átadják azokat a Kifli-futároknak, akik a vásárlókhoz szállítják őket. A raktárban közel 500 munkatárs dolgozik azon, hogy a táskák tökéletes tartalommal érkezzenek meg a címzettekhez. Karácsony táján a létszám körülbelül 20%-kal nő, több száz hivatásos vásárló segíti a csomagok gyors és pontos összeállítását.
A karácsonyi időszakban a Kifli-csomagok 95 százalékban pontosan és hiánytalanul érkeznek meg, ami a precíz kapacitástervezés eredménye. A vásárlók több mint fele aznapi kiszállítást kér, és ez az arány az ünnepi időszakban is csak az utolsó napokban változik, amikor a lehetőségek száma jelentősen csökken. Az ünnepek közeledtével a vásárlói kosarak tartalma is átalakul: a karácsonyi ajándékoktól kezdve a fenyőfadíszekig sokféle ünnepi termék kerül a listákra. Emellett idén december 4-től a Kiflitől fenyőfát is rendelhetnek az érdeklődők. A vállalat az ünnepi időszakban december 24-én 14 óráig garantálja a kiszállítást, így a vásárlók még az utolsó pillanatban is beszerezhetik a szükséges termékeket.
A Kifli-futárok túráit egy automata rendszer tervezi meg, emberi beavatkozásra csak nagyobb változások, rendeléslemondások esetén van szükség. A futárok egy komoly betanítási folyamatot követően indulhatnak el a vásárlók otthonai felé, ahol a vezetési készségek mellett az ügyfélközpontú hozzáállást is tesztelik, illetve tanítják.