Pintér Sándor: A Madách Színház igazgatójának fellépése igazi lázadásként hatott.
Tragédia Kocson: Az életét kockáztatja, aki interneten "csodaszereket" vásárol - A meddő anyák szirupjába nehézfémeket kevernek.
A Nemzeti Alaptanterv (NAT) megújítása érdekében kormánybizottság alakult, melynek egyik tagja Takaró Mihály író. Pintér Sándor belügyminiszter kifejezte reményét, hogy a NAT reformja nem válik politikai kampány témájává. Ugyanakkor arról is beszámolt, hogy a NAT-ot ért kritikák következményeként a tanárok tudását is felmérték, hogy mennyire ismerik az elvárt követelményeket. E vizsgálatok során kiderült, hogy 300 pedagógus nem tudta pontosan megfogalmazni a saját szakterületének elvárásait. Ennek nyomán új vizsgákat fognak szervezni számukra, hogy tisztázzák a helyzetet. Bár a NAT bevezetése már lezárult, 2025-től bizonyos részeket, például a folyamatosan fejlődő informatika tantárgyat, újra kell értékelni és módosítani.
Kálmán Olga (DK): Helyesnek tartja-e Madách Imre Gimnázium igazgatójának azonnali felmentését, viszont azt a nyírmeggyesi általános iskolában tanító pedagógust, aki a gyerekeket alsóneműre vetkőztette, csak 3 hónappal később mentették fel?
Pintér Sándor válasza: Az elvárásoknak az igazgató nem felelt meg, rendőri nyelven ezt úgy mondják, lázadás. Ez pedig nem megy. Ha nem lesz rend, a diákok nem tudnak majd tanulni. A nyírmeggyesi esetre reagálva arra emlékeztetett, hogy előbb történt intézkedés, mint hogy megjelent volna róla az első újsághír, azaz nem volt pontos a kritikai felvetés.
Szabó Szabolcs (Momentum) arra emlékeztetett, hogy az osztatlan tanárképzésre jelentkező 1699 fő közül nem mindenkit vesznek fel, és akit felvesznek, azok közül sem mindenki végzi el az egyetemet, így a pedagógusképzés nem biztosítja a kellő utánpótlást. Arra is kíváncsi volt, miért nem Nyíregyházára vagy az ELTE-re vitték a pedagógus-továbbképzést, ahol egyébként már ott van a megfelelő tudásbázis, miért az NKE-re?
Pintér Sándor nyilatkozata szerint az NKE egy kiemelt állami egyetemként rendelkezik a szükséges minőséggel a továbbképzések lebonyolításához, amelyek ráadásul díjmentesek lesznek. A közoktatási koncepció új aspektusaként hangsúlyozta, hogy a kiemelt tehetségek oktatása eltérő megközelítést igényel, ezért a jövőben az egyetemek számára lehetőség nyílik saját középiskolák alapítására, ahol specifikus képzéseket nyújthatnak számukra. "Jelenleg ez még csak egy elképzelés." – tette hozzá. Továbbá, egy újabb innovációként minden megyében terveznek létrehozni egy olyan iskolát, amely kifejezetten a tehetséggondozásra összpontosít.
Hiller István (MSZP), egykori oktatási és kulturális miniszter: Mi történt a NAT-tal az elmúlt évben? Azért most érdeklődik erről, mert most még nincs kampány, így talán szakmai vita folytatható róla. Ugyanakkor elismerte, hogy a jelentős béremelés pozitív eredmény, hozzátéve, hogy az az utolsó pillanatban jött, mert a helyzet már tarthatatlan volt. Hangsúlyozta: bért a központi költségvetésből kell fizetni, a brüsszeli pénz elapadásával érvelni ezért álságos.
Pintér Sándor válasza: A NAT megújítására kormánybizottság jött létre, amelynek tagja Takaró Mihály író is. Pintér Sándor azt reméli, hogy sem ez, sem a NAT reformja nem lesz a politikai kampány része.
Tóth Endre, a Momentum politikai képviselője, felvetette a kérdést: vajon a miniszter hajlandó-e elnézést kérni a Kölcsey Gimnázium tanáraitól a jogtalan elbocsátások miatt? Továbbá, vajon Parragh László valóban tudatában van-e annak a szándékának, amely szerint a gimnáziumokból a szakképzés irányába terelik a diákokat a magas felvételi ponthatárok révén? Ha igen, mi állhat ezen lépés mögött?
Pintér Sándor válasza: Kölcseyben oktató tanárok esetében még nem született jogerős ítélet, de ha lesz ilyen, azt be fogják tartani. A szakképzés felé terelésre vonatkozó felvetésére válaszul úgy fogalmazott: "Én a gimnáziumok mellett teszem le a voksot", de meg kell nézni, hogy melyik gimnázium tudja hozni az elvárt színvonalat. Érdemes a gyenge gimnáziumok fenntartása? - ezzel csak stresszelik a benne résztvevőket - jegyezte meg.
Összefoglalva a miniszter igy jellemezte az általa képviselt oktatási kormányzat irányítási metódusát: "Amit mérni lehet, azt mérni kell, amit pedig nem lehet, azt mérhetővé kell tenni, mert ez szolgálja a gyermekeink oktatási színvonalának emelését" - adott egyfajta magyarázatot Pintér Sándor.