Legyél óvatos, és ne bízz meg senkiben! Még a lízingcégek ígéretei sem mindig valósak, ezért ne hagyd magad megtéveszteni az autó állapotával kapcsolatban!


Olvasónk eddig 4,5 millió forintot költött a 9 millió forintért megvásárolt autójára. Elsőre rávágva mondhatnánk, hogy becsapták, de a helyzet korántsem ilyen egyszerű.

Mihály, aki éppen feleségének keresett új autót, kiemelt figyelmet fordított a biztonságra és a megbízhatóságra. A választás során nem sajnálta a pénzt, és végül egy lenyűgöző, 325 lóerős Audi A6 kombi mellett döntött, ami tökéletesen megfelel az elvárásainak.

A vétel napján nem olvasónk volt az egyetlen, aki szemet vetett az autóra; egy másik érdeklődő éppen a szerelőjével vizsgálgatta a járművet, amikor Mihály belépett a kereskedésbe. Azonban ez a potenciális vásárló hamarosan visszakozott. Olvasónk ezt a fordulatot kedvező jelnek tekintette, amit a kereskedő is megerősített: "Jártak itt a szerelővel, de nem találtak hibát a kocsiban. Minden rendben van!" Ha lenne egy olyan emoji, amin egy mindentudó nagymama mosolyogva mondja, hogy "Ühüüm", most biztosan azt használnám, hiszen ez a helyzet valóban biztató volt.

Mihály bizakodó volt, az autó első ránézésre kiváló állapotúnak tűnt. A hirdetés szövege és a kereskedő szerenádja is tovább erősítette olvasónk bizalmát: frissen szervizelt, rendszeresen karbantartott, patika állapotú autót ígértek. Ráadásul a lízingcég állapotfelmérője is megerősítette, ez az autó rendben van.

Mihály néhány héttel a vásárlás után különös zörejeket észlelt a csomagtartó felől, így úgy döntött, hogy a márkaszervizhez fordul egy alapos állapotfelmérésért. A szakemberek azonban sajnos lesújtó hírekkel álltak elő az átvizsgálás után.

A hátsó fék vason fut, a hátsó futómű teljesen gatya, a hátsó gumikon nem hogy futófelület, de helyenként kaucsuk sincs már, a vezérlést rég le kellett volna cserélni... A teljes talpraállítás 4,5 millió forint.

A megbízhatóság és a műszaki biztonság érdekében elvégezte a szükséges beavatkozásokat az autóján. Azonban most úgy érzi, hogy átverték, és szeretné visszakapni az autóra költött pénzét. Szerkesztőségünknél érdeklődött arról, hogy milyen esélyei vannak egy jogi eljárásban.

Ez a történet három párhuzamos szálon bontakozik ki:

Azt érdemes megfontolni a szavatossági igény bejelentése előtt, hogy lízingelt jármű esetén nem jön létre úgynevezett fogyasztói szerződés a kereskedő és a vásárló között, mivel a jármű vevője és tulajdonosa valójában a lízingcég lesz. Emiatt a hibás teljesítés miatti igényeket is csak rajtuk keresztül intézheti az autós. Ez azért is problémás, mert fogyasztói szerződés hiányában az autósnak (pontosabban a lízingcégnek) kell bizonyítania-alátámasztania minden hibát, hiányosságot és problémát, azt is, hogy a hibák már a vételkor is megvoltak. Ebben persze nagy segítség lehet a szakszerviz hivatalos véleménye, viszont nyílt hibák esetén ez nem sokat ér.

Mihály nem hagyja annyiban a dolgot, ügyvédhez fordul. A fejleményekről beszámolunk. Tanácsként annyival szolgálhatok, hogy laikus vásárlóként a rendes állapotfelmérést akkor se hagyjátok ki, ha lízingelt az autó és a lízingcég előzetes állapotfelmérést is végez.

Mivel minden ügy sajátos jellemzőkkel bír, a jogi útra terelésnek lehet értelme. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy egy szavatossági ügyekben tapasztalt ügyvéd segítségét kérjük, mivel az iratok alapján úgy tűnik, hogy nem lesz zökkenőmentes a folyamat, és a kereskedőnek is akad majd néhány ellenérve a tarsolyában.

A címlapfotó és a borítókép csupán a tartalom vizuális kiegészítői!

Related posts