Nagy Bálint szerint a kormány 2010 óta több mint 1800 milliárd forintot fordított a vasútfejlesztésre, ami jelentős előrelépést jelent a közlekedési infrastruktúra modernizálása terén.


Kiemelte, hogy Magyarország földrajzi helyzete és infrastrukturális fejlettsége miatt tranzitországként funkcionál, így rendkívül fontos, hogy a közúti szállítás mellett a vasúti áruszállítás is jelentős szerepet kapjon. Ennek érdekében olyan fejlesztéseken dolgoznak, mint például a Budapest-Belgrád vasúti projekt – tette hozzá.

Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a logisztikai szektor szempontjából kulcsfontosságú Gubacsi híd teljes megújításon esik át, ami évente körülbelül 7300 tehervonat közlekedését fogja gyorsítani és megbízhatóbbá tenni. A tervek között szerepel egy új vasúti terminál létesítése Szeged közelében – tette hozzá. Nagy Bálint kijelentette, hogy a kormány célja, hogy a közlekedési lehetőségek gyorsak, megfizethetőek és jól összehangoltak legyenek mindenki számára. Ennek érdekében javítani kell a feltételeken, elérhetőbbé kell tenni a szolgáltatásokat, valamint megbízhatóbb infrastruktúrát kell kialakítani – hangsúlyozta.

Az ÉKM már letette a reform alapjait: a tarifarendszer átfogó megújítása, a MÁV-csoport szervezeti struktúrájának átalakítása és egy tízéves vasútfejlesztési stratégia kidolgozása révén, amely a vasúti infrastruktúra és a szolgáltatások korszerűsítését célozza - nyilatkozta az államtitkár. Nagy Bálint kiemelte, hogy az országos és vármegyebérletek bevezetése a legfontosabb lépés a közösségi közlekedés terén az elmúlt három évtizedben, amelynek eredményeként várhatóan nőni fog a közlekedési szolgáltatásokat igénybe vevő utasok száma.

Lázár János építési és közlekedési miniszter januárban bejelentett tízpontos programja már most is érezhető pozitív hatásokat hozott az utasok életébe. Az utazási élmény minősége emelkedett, a komfortérzet javult, és az utazások tervezése is könnyebbé vált. Nagy Bálint hangsúlyozta, hogy a közlekedési tárca célja a vasúti árufuvarozás részesedésének növelése a közlekedési szektorban, ezzel is elősegítve a fenntarthatóbb megoldások elterjedését.

Az államtitkár Mosóczi Lászlótól, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület elnökétől átvette az egyesület által kidolgozott Vasúti Árufuvarozási Gazdaságossági és Teljesítménynövelő Akciótervet (VÁGTA).

A HUNGRAIL által az MTI-nek eljuttatott tájékoztatás szerint a VÁGTA-program nyolc fő kategóriába sorolt, több mint 40 beavatkozási területet ölel fel. A program elsődleges célja, hogy megakadályozza a vasúti árufuvarozás volumenének csökkenését, csökkentse a magas költségeket, és a szolgáltatást minél előbb kiszámíthatóbbá, megbízhatóbbá, ezáltal pedig versenyképessé formálja. A szektor törekvése, hogy fenntartható és versenyképes szállítási alternatívát kínáljon a fejlődő iparág számára.

Related posts