Amikor a gyerekek képernyőt néznek, az agyuk egy különös módon reagál. A gyorsan változó képek és színek folyamatos ingereket adnak, amelyek serkentik a figyelmet és az izgalmat. Ilyenkor a dopamin szintje megemelkedik, ami a jutalomérzetet fokozza, de ho

Amerikai kutatók kimutatták, hogy a kisgyerekek agyi aktivitása eltérő módon reagál, attól függően, hogy könyvből olvasnak nekik, vagy éppen képernyőről néznek mesét. Ez a különbség nemcsak a hatásmechanizmusban rejlik, hanem a gyerekek fejlődésére gyakorolt hatásban is.
A kijelzők folyamatos bámulása rendkívül aggasztó következményekkel jár: számos kutatás mutatott rá, hogy ez a jelenség késleltetheti a nyelvi fejlődést, és gyengítheti az írás-olvasásért felelős agyterületek közötti kapcsolatokat. Ezzel szemben a könyvolvasás kiváló lehetőséget nyújt a gyerekek számára, hogy gazdagítsák szókincsüket, megismerkedjenek a történetek felépítésével, és élő kapcsolatot építsenek ki azzal, aki felolvassa nekik a meséket. A Bostoni Egyetem kutatói most arra keresték a választ, hogy pontosan mi zajlik az agyunkban e két eltérő helyzetben.