Mészáros Lőrinc neve hamarosan egy különleges védjegy alatt tűnik fel.


A Mészáros Lőrinc által irányított Talentis Group Zrt. a közbeszédben méltán népszerűvé vált "Gondolom, nem gyalog" kifejezés kereskedelmi hasznosítását kívánja egyedülálló védjegy formájában szabályozni.

A 24.hu híradása szerint a G7 cikkére hivatkozva a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Talentis Group Zrt. védjegybejelentést tett, hogy megakadályozza, hogy bárki a "Gondolom, nem gyalog" kifejezést kereskedelmi termékeken, mint például pólókon, reklámfelületeken vagy nyomdai anyagokon használhassa.

Ha a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) jóváhagyja a bejegyzést, csak a Talentis használhatja jogszerűen üzleti célokra a kifejezést, ezzel zárolva az üzleti mémhasználatot.

A "Gondolom, nem gyalog" mondat a 444 videóanyagaiban csendült fel, amikor a portál március végén interjút készített Mészárossal a Bajnokok Ligája döntője előtt. Mészáros egy 22 milliárd forintos magángéppel érkezett a rendezvény helyszínére, és egy kétmilliárdos helikopterrel repült a repülőgépe mellett. Amikor arról faggatták, hogyan jutott el Münchenbe, így reagált:

Azt hiszem, nem gyalogosan.

A kifejezés szinte azonnal a mémkultúra képzeletbeli ranglistájának élére ugrott, sőt, még a Dorko nevű ruházati márka marketingkampányának is inspirációt adott.

A köznyelvi használat továbbra is megengedett, de aki profitálni akar a mémből, annak mostantól engedéllyel kell bíznia, vagy elnézést kérni Mészárostól.

A cél világos: a Talentis szeretné, ha az ideiglenes poénként elhangzott mondat végleg a márkájukhoz kötődne. Amennyiben a bejegyzett márka nem kapja meg a szükséges jóváhagyást, akkor nem keletkezik díjfizetési kötelezettség. Viszont ha a jóváhagyás megtörténik, a cégnek jogi alapon kizárólagos joga lesz az idézet használatára.

A 24.hu azt írja, a szakértő szerint gond nélkül bejegyzik a védjegyet.

Ahogy már korábban említettük, Mészáros Lőrinc, Magyarország legtehetősebb embere, a Bajnokok Ligája döntőjén adott interjút a 444 újságírójának. Az esemény alatt egy lenyűgöző, 176 ezer forintos Dolce & Gabbana pólóban és egy 237 ezer forintos Clockwise Canvas napszemüvegben tűnt fel. A lap beszámolója szerint a PSG-Inter mérkőzés után ismét a média elé lépett, most egy másik Dolce & Gabbana felsőben, amely eredetileg 244 ezer forintba került, de akciósan már 138 ezer forintért is megvásárolható.

Related posts