Mennyiségi korlátozásokat fognak bevezetni a rendkívül költséges, de annál keresettebb dubaji csokoládé esetében.
A Lidl döntése meglepő, hiszen az édességért magasabb árat kérnek, mint amennyiért az Aldi kínálja. Ennek ellenére a vásárlók mostantól csupán két darab csokoládét vásárolhatnak a dubaji különlegességből. A termék az utóbbi hetekben robbant be a köztudatba, köszönhetően a közösségi médiában futó reklámkampányoknak, amelyek jelentős népszerűséget hoztak számára.
Az idei karácsonyi időszakban új magasságokba emelkedett a kiskereskedelmi kedvencek közé tartozó dubaji csokoládé, miután a Lidl mennyiségi korlátozást vezetett be a népszerű pisztáciás édességre – figyelmeztetett az Economx. Ahogy korábban is jeleztük, a „Dubai csokoládé” körüli felfokozott érdeklődés már elérte Európát, felforgatva ezzel a több évszázados hagyományokat.
A HVG információi alapján a Lidlben az édesség kilogrammonként körülbelül 25 ezer forintot kóstál, így egy 100 grammos szelet ára 2499 forint az akciós újság szerint. Ezzel szemben az Aldi is rendelkezik hasonló termékkel, de itt nincs mennyiségi korlátozás, és az ára kilogrammonként 16 655 forint.
Emlékezetes, hogy november derekán órákig tartó sorban állást követően több százan rohamozták meg a Lindt nyugat-németországi, aacheni üzletét csütörtökön. A várakozók, miután átverekedték magukat a tömegen, csokoládémintákat kóstolhattak, majd egy-egy tábla csokoládét vásárolhattak, egyedi sorszámmal ellátva.
A 180 éves múltra visszatekintő svájci csokoládégyár egy igazán különleges finomsággal lepte meg vásárlóit, lehetőséget adva nekik, hogy felfedezzék a Közel-Kelet ízeit. A cég vezetősége arra törekedett, hogy friss színt vigyen a majdnem két évszázados tradíciókba, egy olyan innovatív termékkel, amelyet egy emírségekbeli feltörekvő márka álmodott meg elsőként. Ezzel a lépéssel igyekeztek szélesíteni az évszázados csokoládéipar határait, amelyet eddig túlnyomórészt európai vállalatok domináltak.
A Lindt legújabb csodája, a "Dubai csokoládé", igazi ínycsiklandó vonzerővel bír, amely a tömegeket mágnesként vonzza. Ez az édes különlegesség a csokoládé, a pisztáciakrém és a baklavából ismert künefe harmonikus egyvelege, amely egyedülálló élményt nyújt a desszertkedvelők számára.
miközben néhányan egyszerűen csak részesei akartak lenni a trendnek. A különlegességet először 2021-ben mutatta be a FIX Dessert Chocolatier nevű startup az Egyesült Arab Emírségekben, azóta egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, amihez az Instagram- és a TikTok-influenszerek is hozzájárultak.
A Lindt szombaton indította el különleges csokoládétábláinak limitált, 1000 darabos kiadását Németország kiválasztott boltjaiban. Ezzel párhuzamosan Svájcban is hasonló kampányra készülnek a hétvégén, miután az alpesi ország lakói felháborodtak amiatt, hogy ők nem voltak részesei az akciónak.
Nemrégiben arról számoltunk be, hogy több mint kétezer tábla dubaji csokoládét próbáltak meg illegálisan Ausztriába juttatni egy török busz csomagtartójában. Az akció azonban kudarcot vallott, mivel az osztrák-magyar határ egyik átkelőhelyén sikerült leleplezni a csempészeket. Az elkövetők büntetése a csokoládé vámértékének duplájára rúg, ami összesen 4000 euró kifizetését jelenti az osztrák állam számára.
A dubaji csokoládét pisztáciakrémmel töltik, és korlátozott számban állítanak elő belőlük, ezért sokan képesek voltak órákat sorban állni, hogy dubaji csokoládét vehessenek.