Felleltük a megoldást! Ez az intézkedés szinte varázsütésre eltüntette a forgalmi dugókat.

A díj fő célja a közlekedési forgalom mérséklése, illetve a tömegközlekedési rendszer modernizálása, a beérkező bevételek felhasználásával - tájékoztat a Reuters.
„Kérlek, formáld meg egyedien a szövegedet!” – hangoztatta Janno Lieber, a Metropolitan Transportation Authority irányítója.
Összességében 30-40%-kal csökken az utazási idő a Manhattanbe vezető folyami átkelőkön, ahol korábban az Egyesült Államok legnagyobb forgalmi dugói alakultak ki.
A program keretében a személygépkocsiknak a csúcsidőszakokban Manhattanben, a 60. utcától délre, 9 dollárt kell befizetniük, míg a teherautók és buszok esetében ez az összeg 21,60 dollárra rúg. Éjszaka viszont a díjak drasztikusan, 75 százalékkal mérséklődnek.
A város vezetése még Donald Trump, az újonnan megválasztott amerikai elnök beiktatása előtt bevezette a díjszabási rendszert. Trump, aki manhattani lakóhellyel is büszkélkedik, határozottan ellenzi ezt a kezdeményezést, és nyilvánosan kijelentette, hogy mindent el fog követni annak érdekében, hogy megakadályozza a program bevezetését.
Az elektronikus rendszámleolvasókon keresztül felszámított díjért a magánautók naponta egyszer fizetnek, függetlenül attól, hogy hány utat tesznek meg a központi üzleti negyedben. A taxik 75 centet fizetnek utazásonként, az olyan alkalmazások által lefoglalt fuvarmegosztó járművek pedig, mint az Uber és a Lyft 1,50 dollárt kötelesek fizetni utazásonként.
Bár sokan azt hihetik, hogy New York volt az első város, ahol dugódíjat vezettek be, valójában London már 2003-ban bevezette ezt a rendszert. A brit fővárosban a behajtás díja jelenleg 15 font, amit minden autósnak meg kell fizetnie, ha belép a díjköteles zónába. Ezen kívül Szingapúr és Svédország is hasonló díjszabásokat alkalmaz, így nemcsak London, hanem más városok is megpróbálják csökkenteni a forgalmat és a légszennyezést a dugódíjak révén.
A program várhatóan jelentős hatással lesz, mivel a kiemelt területeken naponta 80 ezer autóval kevesebb fog közlekedni, ami körülbelül 11%-os csökkentést jelent. A díj bevezetése előtt naponta több mint 700 ezer jármű érkezett Manhattan központi üzleti negyedébe, ez pedig átlagosan 11 km/h-ra lassította a forgalmat. Érdekes megjegyezni, hogy ez az érték 23%-kal alacsonyabb, mint 2010-ben volt.
A város becslése szerint a dugódíj az első évben 500 millió dollárt hoz majd. Kathy Hochul, New York kormányzója szerint a pénz 15 milliárd dollárnyi adósságfinanszírozást fedezne, amelyet a tömegközlekedés tőkefejlesztésére lehetne fordítani.
A tervezett fejlesztések 80%-át a metró- és buszszolgáltatások modernizálása, míg a fennmaradó 20%-ot két elővárosi vasúti rendszer fejlesztése jelenti.