A Vonatinfó megszüntetése után nehezebb lesz nyomon követni a vonatok késéseit.


Vizéty Dávid úgy véli, hogy politikai indíttatású döntés született, azonban a MÁV és a minisztérium eddig még nem reagált a felmerült vádakra.

A MÁV bejelentette, hogy megszünteti a korábban népszerű Vonatinfó szolgáltatást, ami sok utas számára kellemetlen meglepetés lehet. Ezzel párhuzamosan a vasúttársaság utastájékoztató térképei is egységesítve lesznek, hogy a felhasználók számára könnyebbé váljon az eligibilis információk elérése. A vonatkövetés ezentúl az EMMA rendszer (egységes menetrendi kereső és útvonaltervező) keretein belül új felületen valósul meg. Ez a modern platform célja, hogy egyszerűbbé és áttekinthetőbbé tegye a közlekedési információkhoz való hozzáférést, függetlenül attól, hogy a felhasználók vonatokat vagy autóbuszokat keresnek.

A MÁV legfrissebb közleménye szerint a régi térképes rendszerek, mint a Vonatinfó és az EMIG, mostantól egy új felületre irányítanak. Ez az új platform lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egységes és áttekinthető formában tájékozódjanak a járatokról. Az új felület színkódokkal segíti a tájékozódást: a helyközi buszok sárga, a kötöttpályás járművek, mint a vonatok, HÉV és TramTrain kék, míg a helyi járatok lila színnel lesznek megjelenítve. Továbbá, az EMMA rendszer is frissülni fog, új funkciókkal gazdagodva, például lehetőséget biztosítva a mentesítő járatok valós idejű követésére.

Nem mindenki osztotta a váltás iránti lelkesedést. Vitézy Dávid, a korábbi közlekedési államtitkár, határozottan bírálta az új rendszert, sőt, használhatatlannak titulálta. Véleménye szerint az EMMA nem nyújt megfelelő áttekintést a vasúti közlekedés jelenlegi állapotáról, beleértve a forgalmi viszonyokat és a vonatok késéseit. Kiemelte, hogy az új rendszer nem kínál lehetőséget a késések átfogó térképes ábrázolására, amelyet a Vonatinfó eddig eredményesen biztosított.

Vitézy véleménye szerint a váltás hirtelen és kapkodó módon zajlott le, politikai nyomásra. Állítása szerint Lázár János miniszter adta ki a parancsot a MÁV-nak a Vonatinfó azonnali leállítására, hogy ezzel megakadályozza, hogy a közönség nyomon követhesse a vonatok késéseit. Vitézy kifogásolta, hogy a Vonatinfó egy rendkívül felhasználóbarát, egyszerűen kezelhető platform volt, amelyet havonta több mint 250 ezer ember használt. Ezzel szemben az új rendszer nem képes megfelelően kielégíteni az utasok igényeit.

A MÁV és az Építési és Közlekedési Minisztérium a fejlesztés kapcsán egyelőre nem adott érdemi választ a kritikus kérdésekre. A minisztérium közölte: a Vonatinfóval kapcsolatos kérdések vasútszakmai jellegűek, és azokban a MÁV közleményére hivatkoznak. A közlekedési szakértők és utasok azonban továbbra is választ várnak arra, miért kellett egyik napról a másikra megszüntetni egy jól működő rendszert, és mi garantálja, hogy az új felület valóban képes lesz kiváltani a korábbit.

Related posts