Megkezdődhet a garamszentgyörgyi híd leomlása, amely már régóta életveszélyes állapotban van.

Sürgős beavatkozásra van szükség Nyitra megye egyik legrosszabb állapotban lévő hídján. A Garamot átívelő 64 éves közúti híd egyik sarka aggasztó módon közel fél métert süllyedt, ami komoly veszélyt jelent a szerkezet stabilitására. Az alépítmények folyamatosan alámosódnak, és a süllyedés továbbra is tart. A híd már túllépte a tervezett élettartamát, és a 2024-es állapotfelmérés eredményei alapján egyértelművé vált, hogy a híd helyreállítása már nem lehetséges.
Már 7 éve le van zárva, de a szakértők szerint
már az összeomlása is valóságos fenyegetéssé alakult.
így a megyei önkormányzat már el is rendelte a bontást.
"A megyei képviselő-testület a saját költségvetésében 29 ezer eurót különített el a tervdokumentációra és a szükséges engedélyek beszerzésére. A végleges költséget a közbeszerzés eredménye határozza majd meg. Egy új híd megépítését további öt millió euróra becsülik" - nyilatkozta ezzel kapcsolatban Csenger Tibor, Nyitra megye alispánja.
Kovács József, a település első embere, úgy véli, hogy...
A hidat évente többször is alaposan ellenőrzik. Már első pillantásra is észlelhetők a problémák. Az egyik pillérnél a felső szakasz, beleértve a korlátot is, súlyosan megsérült, és láthatóan beszakadt.
A mezőgazdasági szövetkezet munkatársai mindennapi tevékenységük során a legnagyobb kihívással néznek szembe, hiszen földjeik a túlparton, egészen Tőréig nyúlnak. A lezárás óta kénytelenek kerülőutakat választaniuk, ami nemcsak időigényes, hanem a munkájuk hatékonyságát is jelentősen csökkenti.
"Ez számunkra jelentős hátrányt jelent, hiszen egyfajta alternatív útvonalat biztosított. Még a lévai ipari parkba tartó teherautók is ezen az úton közlekedhettek volna. Jelenleg azonban minden forgalom a falu főutcáján halad át" - fejtette ki a polgármester a MyLevice.Sme.sk-nak, kiemelve, hogy a helyiek mindennap tapasztalják ennek következményeit.
Ahogy azt említette, korábban felmerült egy új híd megépítése, viszont ennek költségei rendkívül magasak lennének. A polgármester véleménye szerint azonban mindenképpen érdemes lenne legalább egy gyalogos vagy kerékpáros híd kialakítását fontolóra venni.
A 102 méter hosszú M2465-ös híd a III/1573-as úton helyezkedik el, amely Nyitra megyéhez tartozik, és a helyi falut köti össze az I/76-os állami főúttal. Az eredeti szerkezetet 1932-ben emelték, és azóta több alkalommal is felújították. A mostani híd 1961-ből származik, és a környék közlekedési életében fontos szerepet játszik.
Már 1981-ben javítani kellett a hidat, mert a 4-es számú pillér alámosódott. A munkálatok során megemelték a tartószerkezetet, és kibetonozták az alátámasztást. Hasonló eset történt 2015 előtt a szomszédos, 3-as számú pillérnél is.