Már két évtizede, hogy elkészítették a menet közben ugráló autót.

Néhány héttel ezelőtt a BYD YangWang márkája lenyűgöző bemutatót tartott, amely során az elektromos U9 szuperautó aktív felfüggesztési rendszere lenyűgöző trükköket hajtott végre. Az autó nemcsak egy hatalmas kátyút ugrott át, hanem egy szöges akadályt is sikeresen megkerült, bemutatva ezzel a technológia hihetetlen képességeit.
Az innováció nagy hullámokat vert, és a szakmai diskurzusok középpontjába került, hiszen az autóiparban ilyen technológia még soha nem került szériagyártásra. Ugyanakkor, ha jobban megnézzük, az alapgondolat valójában nem friss, régebbi elképzelésekre építkezik.
Több mint két évtizeddel ezelőtt a Bose, amely napjainkban leginkább prémium hangtechnikai megoldásairól híres, bemutatott egy innovatív elektromágneses felfüggesztést. Ez a technológia hasonló varázslatokra volt képes, mint az U9. A projekt különösen közel állt a cég alapítójának, Amar Bose-nak a szívéhez, hiszen nem csupán egy új termék volt, hanem a mérnöki kreativitás és szenvedély megtestesítője is.
1980 és 2004 között a Bose egy rendkívül titkos projektbe fogott, amely a luxusautók felfüggesztési technológiáját alakíthatta volna át. A projekt annyira rejtett volt, hogy még a Bose pénzügyi csapata sem kapott információt róla. Két Lexus LS modellt szereztek be, az egyiket pedig egy különleges, elektromágneses felfüggesztéssel látták el. Ez az innovatív rendszer úgy lett megtervezve, hogy folyamatosan alkalmazkodjon az útviszonyokhoz, simára varázsolva a legapróbb egyenetlenségeket is.
A 2004-es technikai bemutatóban a rendszer szó szerint lenyűgözte a világot, ma sem született hasonló megoldás. Amíg a hagyományos futóművel szerelt Lexus LS erősen dőlt a kanyarokban, addig a Bose felfüggesztéssel felszerelt modell teljesen stabil maradt. De ami a leglátványosabb volt, az a futómű különböző rázópadokra adott reakciója és az ugratás:
A technológia valóban lenyűgözőnek számított, azonban a rendszer bonyolultsága és költségei miatt nem volt alkalmas a sorozatgyártásra. Ennek következtében a Bose úgy döntött, hogy leállítja a projektet, és a felfedezett technológiát más, ígéretes területeken szeretnék kiaknázni.
Egyik ilyen sikeres projekt a Bose Ride névre keresztelt aktív felfüggesztésű kamionülés volt, amely sofőrök számára készült. Ez talán kevésbé izgalmas, mint egy ugráló autó, de hosszútávon sokkal hasznosabb és kényelmesebb a sofőrökre nézve, mint a sima légrugós ülések.