Kósa Roland azt javasolja, hogy a DAC pálya ügyében a döntés meghozatalát egy évvel halasszák el.


A július 1-i határidőig a felek nem tudtak konszenzusra jutni.

Az utóbbi hetekben élénk eszmecsere zajlik Győrben a DAC sporttelepének és pályájának jövője kapcsán. Két fő szereplő, a DAC Utánpótlás FC Kft. és a DAC Nádorváros 1912 Sportegyesület verseng a tulajdonosi és létesítményhasználati jogokért. A konfliktus gyökerei egészen a 2024. szeptemberi közgyűlésig nyúlnak vissza, amikor a leköszönő városvezetés úgy döntött, hogy 2025. július 1-től a sporttelep üzemeltetési jogát a DAC Nádorváros 1912 SE-nek adja át, míg azt korábban a DAC Utánpótlás FC Kft. kezelt.

A DAC Nádorváros 1912 SE elnöke, Kun Ferenc, lelkesen üdvözölte a legújabb döntést, amely szerinte szilárd alapokat biztosít a sportegyesület jövője számára. E lépés lehetőséget teremt arra, hogy valódi együttműködés alakuljon ki az utánpótlás nevelésében. Kun kiemelte, hogy bár a két érintett szervezet között eltérő érdekek is megjelenhetnek, a közös cél mindenki számára világos: a junior- és felnőttcsapatok sikeressége. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy a versenyzői bázis egységesen működjön, így erősítve a közös érdekeket.

A DAC Utánpótlás FC Kft. vezetősége kifejezte aggodalmait, miszerint a pályahasználat átadásának lehetősége nem biztos, hogy hozzájárul az edzési lehetőségek szélesítéséhez. Jogilag is problémásnak tartják a kialakult helyzetet. Emellett az Utánpótlás Kft. vezetése a finanszírozási környezet változásai miatt is aggasztónak véli a helyzetet, és javasolták, hogy érdemes lenne hosszabb távú tárgyalásokat folytatni a feltételekről, nyitva hagyva az együttműködés lehetőségét.

Május végén a Győri Városházán rendezett nyilvános közmeghallgatáson Kósa Roland (TSZV-LMP-Momentum-MSZP) alpolgármester is jelen volt, ahol kiemelte, hogy Győr számára elengedhetetlen a DAC hagyományainak és sportklubjának megőrzése. Kósa hangsúlyozta, hogy a Kft. és az SE, valamint az önkormányzat érdekei egy irányba mutatnak, ugyanakkor a helyzet bonyolultságát fokozza, hogy a tárgyalások nemcsak jogi aspektusokat érintenek, hanem jelentős érzelmi töltettel is rendelkeznek. Az alpolgármester sürgette, hogy sürgősen találjanak közös nevezőt és konszenzusos megoldást a helyzet rendezésére.

Az alpolgármester a közösségi médiában megosztotta a következő gondolatokat:

"Jelenleg több mint 270 gyermek és fiatal sportolását biztosítja;

- 2021-óta Körzetközponti minősítést kapott, amit - 2025-ben újabb 4 évre megújítottak;

- A TAO források segítségével lehetőség nyílik a pálya fejlesztésére, és a közelmúltban megkezdődött az öltözők, a kiszolgáló helységek és a klubhelyiség korszerűsítése is.

A következő egy év során újabb fejlesztések valósulhatnak meg TAO forrásból.

Egyidejűleg érdemes hangsúlyozni, hogy a felnőtt csapat háttérbe szorult, mivel a Kft. nem tekintette prioritásának a felnőtt csapat fejlődését. Ezt az SE vezetősége és tagsága jogosan kifogásolta, hiszen számukra kiemelten fontos a felnőtt csapat fejlődésének támogatása, a hagyományok ápolása és a fiatal tehetségek integrálása a működésbe.

Az tisztán látszik, hogy a szembenálló felek az alpolgármester mediációja mellett sem tudtak megállapodni, ezzel pedig 270 gyerek és fiatal sportolási lehetősége stabil szakmai fejlődése került veszélybe, ezért is vált égetővé a döntés meghozatala, amire Kósa Roland az osztott működtetést javasolta.

Az alpolgármester kifejtette, hogy meggyőződése szerint az osztott működtetés és az Utánpótlás Kft.-vel való feladatmegosztás jelentős könnyebbséget hozott volna a helyzetbe. Ennek köszönhetően nem kellett volna egyszerre menedzselni a teljes pályaüzemeltetést és az utánpótlás újjáépítését, miközben a felnőtt csapat felépítése is zajlik. Sajnos azonban a közgyűlés által megszabott határidőig a felek nem tudtak közös nevezőre jutni, annak ellenére, hogy mindkét oldal erőfeszítéseket tett, több körös tárgyalást folytattak, és konkretizálták a megállapodási javaslatokat.

Figyelembe véve és elismerve a felek erőfeszítéseit és szándékait, Kósa Roland az alábbi javaslatot terjeszti elő a következő, júniusi közgyűlés során.

A megállapodás teljesítésének új határideje 2026. június 15. lesz.

Ha a felek között a jövőben használati megállapodás jön létre az osztott működtetésről, az ingatlan határozatlan időtartamra osztott működtetés alá kerül.

- A határidő lejártával a DAC SE működtetésébe kerül a pálya.

"Mindeközben arra kértem Farkasházy Lászlót, az ügyvezetőt, hogy megőrizze az osztott működtetésre vonatkozó javaslatát, és maradjon nyitott a további tárgyalásokra." - tette közzé az alpolgármester a közösségi oldalán.

A DAC sorsa tehát sokaknak fontos, és úgy tűnik, hogy - legalább elvi síkon - minden fél törekszik a megoldásra. A sportpálya, és a csapat szerves része Győr patinás sportéletének, és reméljük, hogy ez még sokáig így is marad, mert az biztos, hogy DAC nélkül szegényebbek lennénk.

Related posts