**Kevin Bacon és az Anyukája: A Démonszörnyek Nyomában – Kritika** Az idei év egyik legmeglepőbb filmes meglepetése Kevin Bacon legújabb produkciója, amelyben nemcsak a színész, hanem hetvenéves édesanyja is szerepet kapott. A film középpontjában egy kül


Az "Óvadékügynök" című friss sorozat nem kínál túl sok meglepetést, mégis remek bűnös élvezeteket tartogat a nézők számára.

A Prime Video új sorozata, Az óvadékügynök, egy igazi popkulturális kincsesbánya, amely számos forrásból merít ihletet, hogy a nézők számára egyedi és izgalmas élményt nyújtson. Főszereplőnk, aki képes érzékelni a démonokat, nyilvánvalóan a Hellblazer képregény és a Constantine, a démonvadász film szellemi örököse, hiszen mindkettőben központi szerepet játszik a természetfeletti lényekkel való küzdelem. Az antihős nem csupán vadászik a démonokra, hanem egy igazi nyomozó is, ami emlékeztet minket az Odaát és az Outcast sorozatokra, ahol a titkos szálak és a sötét múlt felfedezése kulcsszerepet kap. Ezen felül a Preacher szatirikus hangvétele és a karakterek komplexitása is visszaköszön, miközben a vér és gore mennyisége az Ash vs. Evil Dead brutális humorával versenyez, így az Az óvadékügynök egy sokszínű és izgalmas univerzummá áll össze, ahol a démonok, bűnözők és a saját sötét titkaink mind együtt formálják a narratívát.

A Grainger David által megálmodott nyolcrészes sorozatban igazán különleges és meglepő ötletek bontakoznak ki. Például már a nyitójelenetben találkozunk Kevin Bacon karakterével, Hub Halloran-nal, akinek a torkát elvágják, majd Kőmíves Kelemennéhez hasonlóan beépítik egy épület falába. A halálából visszatérő Hub ezután hazatér, és bosszúra szomjazik gyilkosai ellen, mindeközben pedig próbálja újraépíteni az életét, ahol annak idején abbahagyta. Mindez azonban váratlan fordulatot vesz, amikor egy rejtélyes nő csenget be hozzá, és sokkoló információkkal áll elő. A nő állítása szerint Hub nem csupán életét vesztette, de...

Természetesen jogában áll visszautasítani az állásajánlatot, de ebben az esetben ismét fel kell vennie a régi előnevet – bár még akkor sem sokkal kedvezőbbek a jövőbeli kilátásai, ha aláírja a munkaszerződést. Ugyanis miután elintézte az összes démont, a földi élete is véget ér.

A menetrend a 30 perces epizódokban nagyjából ugyanaz: a Sátán földi fantomcége küld egy faxot arról, hogy újabb démon bukkant fel a környéken, és a megadott koordináták alapján Hub a helyszínre siet, hogy felkutassa a mindig más formában manifesztálódó lényt. Az óvadékügynök egyértelműen a 90-es és a 2000-es évek retrohullámain szörfölne, de annyira azért szerencsére nem régimódi, hogy az "egy epizód - egy szörny" formulát kövesse, a fő szál ugyanis átívelő, és a sok kis mozaikból a fináléra kirajzolódik egy nagyobb kép. Nagyjából a második epizódra pedig az is világossá válik, hogy Az óvadékügynök

Hősünk nem csupán egyedül néz szembe a pokolfajzatokkal, hanem édesanyjával, aki a hírhedt óvadékügynöki vállalkozást hagyta rá. Ez a különleges démonvadász duó igazán egyedülálló, hiszen ilyen felállást még sosem láttunk a filmvásznon. Érdekes, hogy a 75 éves Beth Grant mellett a fiát alakító Bacon csupán kilenc évvel fiatalabb. Hub nemcsak azért küzd, hogy elkerülje a pokolba vezető retúrjegy aktiválását, hanem azért is, hogy helyrehozza elhidegült kapcsolatát feleségével és közös fiukkal. Ezt a helyzetet tovább bonyolítja, hogy a felesége új párja épp őt ölette meg. Hub a legkevésbé sem szeretné, ha a családját is belekevernék a démonok világába, de a sors iróniája folytán (spoiler alert!) pontosan ez fog bekövetkezni.

A sorozatban valójában pont az utóbbi részek a legkevésbé érdekesek, még ha van is fantázia abban, ahogy az adott epizód rezidens emberbőrbe bújt démonát megjelenítik (hol egy papot, hol egy gyereket, hol egy seriffet, hol egy lokális instacelebet száll meg a túlvilági entitás), a leszámolások pedig kellően gusztustalanok és véresek. Izgulni viszont csak mérsékelten lehet Hubért és az anyukájáért, mert még a legerősebbnek tűnő lényeket is le tudják egy jól irányzott lövéssel teríteni. Az első évad ebből a szempontból mintha csak felvezetése lenne egy olyan folytatásnak, amelyben már sokkal nagyobbak a tétek - és az utolsó rész cliffhangere alapján talán lehet is bizakodni abban, hogy az esetleges második felvonásban az akcióhorroros jelenetek többek lesznek a családi drámázások közti átvezető matinébetéteknél.

Túl nagy hiányérzetünk ezzel együtt nem lehet az első évad után sem, a karakterek ugyanis bőven kompenzálnak a műfaji izgalmakért. Hub szerethetően defektes és gyarló főhős (nem véletlenül került első körben a pokolra), ellenlábasa, Lucky olyan markánsan visszataszító, hogy a Justifiedból vagy a Deadwoodból se lógna ki (a Volt egyszer egy... Hollywood Charles Mansonje, Damon Herriman alakítja), az anyja és a felesége pedig autentikus déli amazonok. A sorozat ugyanis nem (csak) az adókedvezmények miatt forgott Georgia államban, hanem egy itteni fiktív kisvárosban játszódik, és

A horrorkomédia műfajában talán meglepőnek tűnik az a pillanat, amikor a főszereplő családja, a démonok levadászása közepette, hirtelen gitárt ragad, hogy egy közös dallal szórakoztassák magukat. Ez a jelenet nem csupán szórakoztató, hanem az érzelmek csúcsára is helyezi a filmet. A szereplőgárda ebben a tekintetben is kiváló választás: Kevin Bacon megjelenése mindig megtalálja a helyét a szerethető, néha bumfordi karakterek bőrében, míg Jennifer Nettles, aki az exfeleséget alakítja, egy igazi gyöngyszem. Ő nemcsak az akcentusát hozza tökéletesen, hanem énekesi tehetsége is megjelenik, hiszen Grammy-díjas country művész. Kettejük dinamikája nélkül Az óvadékügynök 8*30 perce talán nem lenne ilyen élvezetes, hiszen a démonvadászat mellett a déli akcentusok is igazi csemegét kínálnak a nézőknek, akik a bűnös élvezeteket keresik a filmvásznakon.

Related posts