Érdemes elgondolkodni azon, hogy a japán Mazdát kínai Mazdára váltani jó döntés-e. A japán autók híresek megbízhatóságukról és minőségükről, míg a kínai autóipar folyamatos fejlődésen megy keresztül, és egyre versenyképesebb modelleket kínál. A cserét mér


Az ötajtós változat méreteiben az elődjéhez hasonlóan egyaránt hosszú, 4921 mm-es, így könnyedén elfér benne a család vagy a barátok. A szélessége 1890 mm, míg a magasság 1485 mm, ami kényelmes belső teret biztosít. A tengelytáv 2895 mm, ami stabil és biztonságos vezetést garantál. A fényezési lehetőségek között nyolc különböző árnyalat található, köztük a klasszikus lélekpiros, amely minden autórajongó szívét megdobogtatja. A kerekek terén azonban csak egyetlen felnit kínálnak, és a gumiméret 245/45 R19, amely a dinamikus vezetési élményt szolgálja.

Nézzük meg az autó legnagyobb kihívását: a kezelőszervei teljesen eltérnek a Mazda példamutató megoldásaitól, amely a valódi gombok és kapcsolók használatának megőrzésére összpontosít, szemben azokkal a márkákkal, amelyek a digitális megoldásokra támaszkodnak. A Mazdáknál még akkor is könnyedén állíthatod a légkondicionálót, ha a kijelző az indulás után három utcával is a bootolás fázisában rekedt. Az autózás élménye így nemcsak egyszerűbb, de sokkal élvezetesebb is marad.

Itt a kínai vevőkör szokásvilága és vélhetően a spórolás miatt két bajuszkapcsolót kapunk ugyan a kormány mellé, de szinte mindent a menüből érhetünk csak el. Nincs külön fényszórókapcsoló sem, az is a 14,6" képátlójú központi képernyőről működik.

A menüstruktúra viszonylag átlátható, és előbb-utóbb sikerül megismerned, hol találhatók az egyes funkciók. Azonban addig, míg ezt meg nem tanulod, igazi kihívásnak tűnik. Amikor már tudod, hol kellene behúzni a napvédő rolót, aktiválni az ablaktörlőt, bekapcsolni a tompított fényszórót vagy éppen lenullázni a fogyasztásmérőt, a figyelmedet még mindig elvonja a vezetéstől az ikonok keresgélése.

A képernyő felső sávjából lehúzható menü mellett a monitor bal szélén is találunk egy praktikus menüt, amelyet könnyedén előhívhatunk. Ez a menü hasznos csempéket tartalmaz, például az üvegtető árnyékolójának állításához, ami megkönnyíti a mindennapi használatot.

A jövőben bővülni fognak a nyelvi lehetőségek, azonban a magyar nyelvű hangvezérlés még nem elérhető, ami megnehezíti az alapfunkciók egyszerű használatát. Ez a Mazda az első, amely mozdulatvezérlést alkalmaz. Néhány izgalmas funkció révén a zeneszámok lejátszása kézmozdulatokkal is irányítható: megállíthatjuk és újraindíthatjuk a zenét, valamint ha mutató- és középső ujjunkat V alakban feltartjuk, a belső kamerával gyorsan készíthetünk egy fotót.

Nekünk a gondos szervezők a kormányon lévő két kedvenc gomb egyikére, a bal oldali csillagra rátették az ablaktörlőt, ahol a menüben lépkedve kiválasztható az automatikus állás. Különben a balos bajuszkapcsolóval csak egyet tudsz törölni a végén lévő gombot megnyomva vagy a mosó-törlő automatikát indíthatod a gombot nyomva tartva.

Az autónak van néhány dolog, amit érdemes lenne javítani, de a lenyűgöző, gyorsan reagáló képernyőn túl főként a térkihasználás és a minőségi érzet emelkedik ki. A hátsó üléssor padlója teljesen sík, így még egy magas vezető számára is bőséges lábtér áll rendelkezésre. A második üléssorban külön légkondicionáló zónát is kialakítottak, ami tovább fokozza a kényelmet. Emellett a jobb első ülés nemcsak elölről, hanem hátulról is állítható, így a miniszteri pozíció elérése sem okoz gondot. Az árnyékolóroló működtetése is egyszerű, így a praktikum és a kényelem is maximális.

A kényelmen az akkuk miatt megemelt padlószint és a vezetőülés közötti helyszűke ront, nem lehet lazán bedugni a lábfejedet az ülés alá, emiatt meredekebb, kényelmetlenebb lábtartásra kényszerül, aki későn hagyta abba a növést. Átlagos termettel ez nem lesz gond.

A minőségérzet valóban dicséretet érdemel. A felhasznált műanyagok, a Tan nevű, világosbarna bőrkárpit, valamint az információgazdag HUD, amely szemet gyönyörködtető képeket vetít a szélvédőre, mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az autó igényes megjelenést tükrözzön. Emellett a 10,2" képátlójú digitális óracsoport éles képminősége és a gyors válaszidővel működő érintőképernyő is hangsúlyozza a prémium érzetet, amit ez a jármű nyújt.

Az összhatás kifinomult, amelyet nem zavar meg a Mercedes-stílusú irányváltókar és az ablaktörlő-bajuszkapcsoló. A gazdag felszereltség és a kiváló minőség együttesen azt az érzést kelti, hogy jól fektettük be a pénzünket. A diszkrét, indirekt világítás sötétben varázslatos atmoszférát teremt, és a 64 különböző árnyalat lehetősége még inkább fokozza a hangulati élményt.

A Mazda6 igazi érték a pénzért, hiszen számos olyan funkcióval rendelkezik, amely megkönnyíti a mindennapi használatot. Például az ajtók zárása után is működő légkondicionáló lehetővé teszi, hogy utasok, háziállatok vagy romlandó élelmiszerek biztonságban és kényelemben várakozhassanak a jármű belsejében. Ezen kívül sok elektromos autóból hiányzik az orrcsomagtér, pedig a frunk tökéletes hely a töltőkábelek tárolására. A Mazda6 esetében nem csupán egy egyszerű csomagtartóról van szó elöl, hanem egy tágas, 72 literes területről, ami két közepes hátizsák elhelyezésére is elegendő.

Alaphelyzetben a hátsó csomagtartó 466 literes kapacitással bír, azonban néha 337 literes értéket is emlegetnek. Egy 492,1 centiméter hosszú autótól mindez elég szűkösnek tűnik. A főbb versenytársak között a VW ID.7 hosszabb, 4961 mm-es méretű, és a csomagtere 500 literes. Furcsállom, hogy egyik modell sem mutatja a saját padlólemezű, kifejezetten elektromos autóknak szánt kialakításból adódó térkihasználási előnyt. Például egy átlagos Scénic II, amely 426,4 centiméter hosszú, 65 centivel rövidebb, mégis a hátsó ülések helyzetétől függően 406-tól akár 480 literig is bővíthető a csomagtartója.

Sajnos az üléstámla csupán két részre osztott, és sajnos síalagút sincs benne. Ez nem csupán a nagyobb dolgokat házhoz szállító kínai gyártók öröksége, hiszen az első Mazda6, a GG modell, valamint az utolsó belső égésű generáció, a GJ és GL tulajdonosai is hasonló hiányt kellett, hogy elszenvedjenek e praktikus megoldás nélkül.

Related posts