Magyarországon olyan villanyautókra van szükség, amelyek nemcsak környezetbarátok, hanem a helyi igényeket is figyelembe veszik. Fontos, hogy ezek az autók megfizethetőek legyenek, és hosszú távú használatra is alkalmasak. Emellett az innovatív technológi


A dél-koreai autógyártó továbbra is élen jár a villanyautók kínálatának bővítésében. A zsolnai gyárban jövő februártól készülő EV2 és a 2026 őszén várható EV5 előtt már bemutatták az EV4-es modellt. Mind a limuzin, mind az ötajtós változat a nagyobb kapacitású akkumulátort kapta, így maximális teljesítményt és hatótávolságot kínálva a vásárlóknak.

Szemből az újabb Kiák markáns vonásait viseli az EV4 is. 12 külön-külön vezérelhető LED világít az első fényszóróban, a pengeszerű függőleges menetfényről az autó első pillantásra Kiaként azonosítható. A Starmap fényszórómintázat magyarra csillagtérképként fordítható.

Jelentős méretkülönbség van az ötajtós és a négyajtós között, utóbbi javára. A Fastback hátsó túlnyúlása 30 centivel nagyobb, az azonos első túlnyúlásból és az egyformán 282 centis tengelytávból fakadóan tehát 300 mm-rel hosszabb, mint a ferdehátú.

A jármű karosszériájának méretei a következőképpen alakulnak: hossza 4730 mm, szélessége 1860 mm, míg magassága 1480 mm. Ez a modell fél centiméterrel alacsonyabb az 1485 mm magasságú ötajtós verziónál, amelynek szélessége ugyanaz, de hossza 4430 mm.

A Fastback elméletileg vonzó alternatívát kínálhat az Optimát választó ügyfelek számára. Azonban itt egy kis buktató rejlik: míg az Optima egy klasszikusan elegáns limuzin, addig a Fastback formavilágában, amely a három részre osztott orr-utastér-csomagtér felépítést követi, esztétikai szempontból nem tudja megugrani azt a szintet – legalábbis az én szemléletem szerint.

Igazán figyelemreméltó, hogy egy volumenmárka kínálatában már elérhető a matt fényezés az EV4 GT-Line verziójánál. A matt felület valóban különleges megjelenést kölcsönöz az autónak, de nem mentes a kihívásoktól: a javítgatás nem egyszerű, és a karcolások eltüntetése is problémás lehet, hiszen a polírozás nem jöhet szóba. Azonban az a lenyűgöző kék árnyalat, amiben a négyajtós modellt láthattuk, valóban magára vonzza a tekintetet. A matt fényezésért cserébe pedig 599 000 forintot kell leszurkolni.

A gumik szélessége egységesen 215 mm, azonban a 17-es és 19-es felnik között a különbség az oldalfalmagasságban rejlik. Az egyik gumiméret 215/60 R17, míg a másik 215/50 R19, amely a GT-Line szériához tartozik. A felnik dizájnja pedig igazán figyelemfelkeltő és különleges.

Related posts