Búbánat helyett boldogság: bemutatkozik egy vidám autó, amely a magyar családok kedvence lehet!
A Párizsi Autószalonon bemutatott, kizárólag elektromos hajtású járművet most először próbálhattuk ki a hazai utakon. Stílusosan, a város szűk utcáin, macskaköves részeken és a festői országutakon is teszteltük a teljesen elektromos típust.
A Renault 5 vagány lazasága mindenkit kilóra megvett, gyakorlatilag csak rajongással találkozunk, ha szóba kerül a típus. A kisebb számmal jelzett, de méretét tekintve nagyobb testvér egy fokkal visszafogottabb, klasszikus bakancsforma, kevésbé harsány stíluselemekkel. Mégis, ebben a formában is vidám, kedves, életigenlő jelenség, ahol a feketék is inkább feldobják az összképet, és segítenek elhagyni a korunk autózására jellemző gyászos szürke-fehér-fekete összeállításokat.
A sziluett szükségszerű: így lehet legjobban kihasználni a padlólemez adta teret, ami esetünkben 4,14 méteres hosszt jelent. Ezzel pont 9 centiméterel nagyobb a Cliónál, és ennyivel kisebb, mint a Captur, pont a két modell közé érkezik. Ha a 4-est a kisebb testvér mellé állítjuk, akkor igazán szembetűnő a méretnövekedés, 22 centimétert nyer, aki ezt a típust választja.
Elektromos autó lévén a hűtőrács teljesen elmaradt az elülső részből, ami lehetőséget adott a tervezőknek, hogy szabadjára engedjék kreativitásukat. Szerencsére nem a jövő sci-fi filmjeiből merítették az inspirációt, hanem a klasszikus, kerek fényszórók formáját idéző megoldásokat választottak, így hűen megidézték a régi modell vonásait. Természetesen a kerek, üvegezett foncsor már a múlté, helyette egy ügyesen megtervezett LED-sor világít, közepén a jól ismert 4-es számmal. Az autó maszkja is fényt bocsát ki, és a megújult Renault logóval együtt egyedi megjelenést kölcsönöz a járműnek – ez a dizájn újítása először itt debütál a Renault kínálatában.
Ez valóban egy mérnöki csoda: a lámpákat összekötő elem folyamatos működése igazi kihívás, különösen ekkora méretben. Látványos megoldás, de ha alaposan átgondoljuk, a teljes maszk egyetlen egységként működik, beleértve a világítást és a lámpákat is. Érdekes kérdés lesz a javítása néhány év múlva, különösen a gyári garancia lejárta után.
A motorháztetőn elhelyezkedő két szellőzőnyílás nem csupán funkciótlan dísz, hanem a retró esztétika elengedhetetlen részét képezi. Ezen kívül a sárvédőíveken és a küszöbön végigfutó fekete műanyag sáv már a modern autók világához tartozik, hozzájárulva a szabadidő-autók által sugallt érzéshez.
Valóban, a Renault 4 képes megbirkózni a könnyű terepviszonyokkal, hiszen 18,1 centiméteres hasmagassága és kompakt túlnyúlásai ideálissá teszik a kalandos utakhoz. Azonban az összkerékhajtás sajnos nem áll rendelkezésre. Az oldalajtók domborított formái igazán figyelemfelkeltőek, és a C-oszlopnál található ikonikus kis ablak is megmaradt, amely már az előd modell egyik védjegyének számított.
A hátsó részben a két letisztult fényszóró is a korábbi modell előtt hajt fejet, míg a lökhárító két domborodó kiemelkedése a régi idők lökhárítóinak emlékét idézi, amelyek a XX. század közepén szinte minden autó hátulján ott díszelegtek.
A modell különlegessége, hogy a kínálatban kizárólag 18 colos kerekek találhatók, kisebb opciók nem elérhetők. Az alapáron elérhető acéltárcsa is ebben a méretben érkezik, mellette kétféle alufelni választható. Az egyediségét nyolc különböző színárnyalat adja, amelyek tovább variálhatók a feketére festett tető és extra matricakészletek segítségével.
A tető mellett a motorházfedél is elérhető fekete színben, de csak a kettő együttes választása esetén, ezüst ablakkerettel kombinálva. Modern megoldás, hogy ezeket az opcionális fekete fújt elemeket precíz robotok alkalmazásával készítik, maszkolás és előkészítés nélkül. Ezáltal a folyamat jelentősen gyorsabb és költséghatékonyabb.
A sajtóképeken látható menő Plain Sud vászontető még nem elérhető a típushoz, és csak 2026-tól fog a kínálat részévé válni. Tehát aki ezzel a különlegességgel szeretné feldobni a Renault 4-esét, annak türelemmel kell lennie. Érdemes megjegyezni, hogy ez nem csupán egy véletlenszerűen hozzáadott extra: a tervezés legelső lépéseitől kezdve tudatosan integrálták a konstrukcióba. Ennek köszönhetően a vászontető hasonló hőkomfortot és zajszigetelést biztosít, mint a hagyományos lemeztető, ráadásul a fejteret sem csökkenti.



