A gluténmentes zabsör és a szuvidált kacsahús igazi sztárként tündököl az ANUGA kiállításon. Ezek az innovatív ételek és italok nemcsak az ízlelőbimbókat kényeztetik, hanem a modern gasztronómia iránt érdeklődők figyelmét is felkeltik. A zabsör frissítő,
34 magyar élelmiszeripari vállalat képviselteti magát az Agrármarketing Centrum közösségi pavilonjában Kölnben.
A 2025. október 4. és 8. között megrendezésre kerülő kölni ANUGA kiemelkedő eseményként szolgál, amely újra a globális élelmiszeripar fókuszába állítja a magyar termékeket. Az eseményen 110 ország körülbelül 8000 kiállítójának részvételével, valamint több mint 140 ezer iparági szakember látogatásával számolhatunk. Magyarországot 34 élelmiszeripari vállalkozás fogja képviselni, akik az Agrármarketing Centrum (AMC) közös standjain mutatják be a hazai innovációkat és versenyképes termékeiket.
Magyar különlegességek a nemzetközi porondon
Az AMC három különleges közösségi standot működtet a vásáron: az organikus, az általános élelmiszer, valamint a hús- és italtermékek szekciójában. A magyar vállalatok termékkínálata lenyűgözően gazdag és változatos, a klasszikus alapanyagoktól kezdve egészen az úttörő élelmiszeripari innovációkig terjed.
A gluténmentes zabkészítmények, mint a granolák, müzlik és a zabsör, különös figyelmet kaptak, hiszen a nemzetközi látogatók körében igazi újdonságként tűnnek fel. Ezen kívül a szuvidált húsok és más kényelmi termékek iránt is fokozódik az érdeklődés. A magyar libamáj, a különböző magolajok, a superfood termékek, valamint a mézek, szörpök és fűszerpaprika szintén a standok csillagai között szerepelnek. A tavalyi párizsi SIAL-kiállításon óriási sikert arató magyar halchips most az ANUGA látogatóinak is elragadja a figyelmét.
Kép: Agrármarketing Centrum archívuma
Az exportfejlesztés középpontjában álló tényezők jelentősége
A magyar kiállítók számára az ANUGA nemcsak presztízsesemény, hanem az exportfejlesztés egyik legfontosabb terepe. Itt koncentráltan jelennek meg a nemzetközi beszerzők, így a vásár kiemelt lehetőséget kínál új piaci kapcsolatok kialakítására és hosszú távú együttműködések elindítására.
"A professzionális kiállításokon való részvétel alapvető az exportfejlesztésben. Az Agrármarketing Centrum számára a Hungarian Food Business Program (HFBP) révén az ANUGA az egyik legfontosabb nemzetközi fórum" - hangsúlyozta Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese.
Digitális platform a magyar élelmiszerexport támogatására
A Hungarian Food Business Program a vásár idején is aktívan segíti a magyar cégek és a külföldi partnerek összekapcsolását. A Hungarian Food Business Catalogue online adatbázisába folyamatosan regisztrálják a magyar termékek iránt érdeklődő külföldi beszerzőket. A rendszer jelenleg 281 magyar gyártót, 2600 terméket és 627 külföldi beszerző céget tart nyilván - ezáltal hatékony digitális platformot biztosít az exportorientált vállalkozások számára.
A kölni ANUGA idei magyar pavilonjai újra megmutatták, hogy a hazai élelmiszeripar mesterien ötvözi a hagyományos értékeket a modern, nemzetközi trendekkel. Legyen szó ízletes gluténmentes zabsörről, prémium szuvidált hússpecialitásokról vagy világszínvonalú fűszerpaprikáról, a magyar kiállítók kreativitása és elkötelezettsége minden látogató figyelmét felkeltette.
Forrás: AMC, Kép: AMC


