Kiemelkedő találkozóra készül a BYD csapata.

Alfredo Altavilla, a Fiat Chrysler volt vezetője, megjegyezte, hogy a két eltérő gyár ilyen gyors ütemű megnyitása arra enged következtetni, hogy a BYD óvatosan közelíti meg a gyártási folyamatokat, és a helyi alkatrész-beszállítókra helyezi a hangsúlyt.
Hozzátette, hogy az autógyártó először olasz vállalatokat hívott meg tárgyalásokra, mivel azok magas szintű szakértelemmel rendelkeznek, és olyan prémium márkákkal - például német gyártókkal - kötöttek beszállítói szerződéseket.
A másik tényező, ami hozzájárul ehhez, az, hogy az olasz beszállítóknak jelenleg nem áll rendelkezésükre túl sok megrendelés.
„A Stellantis, az ország egyetlen jelentős autógyártója, csökkenő termelése miatt visszaesett a rendelésállományunk” – fogalmazott Altavilla, utalva a helyzet súlyosságára.
Megjegyezte, hogy a BYD jelenleg még nem hozott döntést arról, hogy más európai országok alkatrészgyártóival is kezdeményez-e hasonló tárgyalásokat.
A magyar és török BYD-üzemek maximális teljesítményük kihasználásával évente összesen 500 000 gépjárművet fognak előállítani, ami jelentős, több milliárd euróra rúgó bevételt generálhat a beszállítók számára.
- mondta Altavilla.
A február 20-21-i rendezvény Torinóban kerül megrendezésre, amelyen körülbelül 300 olasz autóalkatrész-gyártó vállalat képviselteti magát. A találkozón jelen lesz a BYD globális beszerzési igazgatója, továbbá egy tisztviselő az olasz ipari minisztériumtól is. Ez a rendezvény remek alkalmat nyújt a szakmai kapcsolatok erősítésére és a legújabb iparági trendek megvitatására.