A riporter napvilágra hozta, hogyan készítette elő Russell a Verstappen ellen tavaly indított támadását | M4 Sport
George Russell ügyesen megtervezett interjúkérdésekkel biztosította, hogy a múlt szezon végén emlékezetes visszavágást adhasson Max Verstappennel folytatott szócsatájára. Az eseménynek pedig nemcsak a versenyzők voltak a főszereplői, hanem az M4 Sport riportere, Ujvári Máté is jelen volt, és szemtanúja lett a szituációnak.
Bár mindannyian tudtuk, hogy a két versenyző, Max Verstappen és George Russell között sosem volt zökkenőmentes a viszony, a tavalyi Katari Nagydíjon a helyzet drámai fordulatot vett. Az esemény egy látszólag ártatlan időmérős feltartással indult, amikor Verstappen – a Red Bull pilótája – nem húzódott le időben a bemelegítő kört futó Russell elől. Az incidenst követően azonban komoly feszültség alakult ki, és az FIA végül 1 rajthelyes büntetéssel sújtotta a hollandot. Ennek eredményeként Verstappen kénytelen volt lemondani a pole pozíciójáról, amit Russellnek kellett átadnia, így a verseny előtt újabb szikrákat szórtak a rivalizálásuk.
Az ítéletet követően Verstappen hevesen reagált a médiában, kifejezve dühét amiatt, hogy Russell mindenáron megpróbálta őt a bíróság elé citálni. A holland pilóta kétszínűnek titulálta brit riválisát, hangsúlyozva, hogy Russell a kamerák előtt játssza a jófiút, de valójában bármikor kész hátba támadni másokat, ha az saját érdekeit szolgálja. Russell másnap válaszolt, és elmondta, hogy Verstappen verseny előtti fenyegetéseivel próbálta megfélemlíteni, mondván, a rajtnál a falba teszi. Jelezte, hogy nem hajlandó tovább nézni, ahogy a négyszeres világbajnok terrorizálja a mezőnyt.
A szócsata izgalma továbbra is érezhető volt az évzáró Abu-Dzabi Nagydíj hétvégéjén, ahol a brit Sky Sports riporter, Ted Kravitz új részleteket tárt fel legfrissebb könyvében, a Notes from the Pit Lane című műben. Kravitz elmondta, hogy a versenyző George Russell nem akarta, hogy a Verstappen körüli feszültség elcsituljon, ezért a csütörtöki sajtónapon, az interjújuk előtt keresni kezdte Max Verstappent. "Katar után, amikor Russell megérkezett Abu-Dzabiba, mindent megtett, hogy fenntartsa a feszültséget a Verstappen-ügyben. Én éppen interjúkat készítettem a versenyzőkkel, de sajnos nem hallottam semmi igazán figyelemfelkeltőt" – mesélte Kravitz.
"Mielőtt ellenőriztem volna, hogy viseli-e a Drive to Survive mikrofonját, megkérdeztem tőle, hogy valóban szeretné-e tovább feszíteni ezt a sztorit, amely végül is az elmúlt év eseményeit idézi, és hogy hajlandó-e új kihívások elé nézni Maxszal, akit sosem könnyű legyőzni. A válasza határozott volt: biztos benne, és készen állt a kihívásra." - írta Kravitz.
Russellék tudatosan gerjesztették a vitát Abu-Dzabiban, ami igazán szembeötlő volt, hiszen a Mercedes és Toto Wolff is aktívan részt vett a diskurzusban. A csapatfőnök még a csütörtöki sajtótájékoztatón is feltűnt a Mercedes motorhome-jában, hogy kifejezze véleményét, ami különösen figyelemre méltó, mivel általában nem szokott megjelenni a sajtónapon a versenyhelyszíneken.
Russell előre megbeszélte a kérdést Kravitzcel a paddockban, ami nem maradt titokban. Az M4 Sport riportere, Ujvári Máté is tanúja volt ennek, és most a Sky-riporter a könyvében részletesen is foglalkozik ezzel az esettel.
"Az akkori események hitelességét még a helyszínen sem mindenki volt hajlandó elfogadni, főleg hazánkban, de most már a riporter maga is megerősíti a történet valóságát" - nyilatkozta Ujvári Máté.
A történet jól szemlélteti, hogy a Forma-1 szereplői hogyan használják fel a médiát és a kapcsolataikat az érdekeik érvényesítésére, és egyben arra is figyelmeztet, hogy a média által felkapott témák értelmezésekor ezen vetületét is érdemes számításba venni.
Russell és Verstappen ellentéte Abu-Dzabiban a versenyzők évzáró vacsoráján vált igazán szembetűnővé, amikor a brit pilóta határozottan elutasította, hogy riválisa mellé üljön, és inkább az asztal másik sarkába vitte a számára fenntartott széket. A két versenyző között feszültség alakult ki, de a társak végül a versenyzői eligazításon közvetítettek közöttük, lehetővé téve, hogy a versenyzőszövetség közös fotóján már egymás mellett mosolyogjanak az első sorban.


