Ezzel a Porschéval átélheted az időutazás élményét!


Carrera, Carrera S, Carrera GTS – nagyjából hat évtizede egy jól megtervezett lépcsőfokon haladtak végig a Porsche 911 modellcsalád tagjai. 2024-ben azonban jelentős átalakulás következett be: a GTS hibrid hajtásláncot kapott, ami elkerülhetetlenül távolságot teremtett a márka lojális vásárlóinak egy részével.

Azok, akik nem kívánták követni a villamosítás irányát, jelentős teljesítménybeli űrbe kerültek: a 450 lóerős Carrera S és az 541 lóerős Carrera GTS közötti ugrás egyszerűen túlzottan nagy volt számukra.

A Porsche mostanra sikeresen megoldotta a kihívást: a 2025-ös Carrera S teljesítménye visszatért a 480 lóerőhöz, éppen úgy, ahogy azt a hibridizáció előtt a Carrera GTS kínálta.

Ezzel a lépéssel visszahozták a 2018-as modellváltás jellegzetes pillanatait, amikor a vadonatúj 911-es generációval debütáló Carrera S, a maga lenyűgöző 450 lóerejével, lehagyta a korábbi GTS-t.

A 30 lóerős teljesítménynövekedést új turbófeltöltők, optimalizált töltőlevegő-hűtő és számos további finomítás révén érték el. Az átalakított 911 Carrera S mindössze 3,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, míg végsebessége eléri a 308 km/órát. Ezzel szemben a hibrid átállás előtti GTS modell 3,4 másodpercet és 311 km/órát produkált.

A Carrera S lenyűgöző megjelenését a 20 colos elülső és a 21 colos hátsó kerekek adják, amelyek sportos karaktert sugallnak. Az autó sportkipufogója nem csupán a teljesítményt fokozza, hanem a hangzásélményre is jelentős hatással van. A fékrendszer a korábbi GTS modellre épül, így elöl 408 mm-es, hátul pedig 380 mm-es tárcsák biztosítják a megbízható fékezést. Alapfelszereltségként nyomatékvektor-szabályozás is jár, amely tovább fokozza az autó dinamikáját. Továbbá, felár ellenében választható karbon-kerámia fékrendszer, valamint PASM sportfutómű, amely 10 mm-es ültetéssel és hátsókerék-kormányzással kombinálva még élvezetesebbé teszi a vezetési élményt.

A Carrera S belső terét elegáns fekete bőr borítja, amely nemcsak a műszerfalat, hanem a hátsó üléseket is magába foglalja. A kabrió változatnál ezek a bőrborítások alapfelszereltség részét képezik, míg a kupé esetében külön, de díjmentesen rendelhetők. A Porsche lehetőséget biztosít arra is, hogy a kesztyűtartó fedelét, az oldalsó paneleket, sőt, még az ülések lábazatát is bőrrel vonja be, akár figyelemfelkeltő kontrasztos varrással díszítve, ha egyedi megjelenésre vágyunk.

Az alapváltozatú mátrix LED fényszóró elérhető kedvező áron, de ha a nagy felbontású változatra vágysz, akkor felárat kell fizetned érte. Továbbá, a jármű első tengelyének megemelésére szolgáló fekvőrendőr-barát rendszerért is külön díjat számítanak fel, ahogyan a Sport Chrono csomag esetében is.

Related posts