Több ezer ember örülhetett, hiszen a jegyük árának felét visszakapták.


Vasárnap óta elindult a késési biztosítás, és a MÁV-csoport az első három nap alatt már 9600 alkalommal térítette vissza a jegyár felét. Az esetek többségében – különösen az applikáción keresztül vásárolt jegyek esetén – a visszatérítés teljesen automatikusan zajlott, így az utasoknak nem kellett semmilyen lépést tenniük a pénz visszakapása érdekében. Ezt a MÁV-csoport vezérigazgatója osztotta meg szerdán a Facebook-oldalán.

Hegyi Zsolt a posztban jelezte, az első napokban felfedeztek - és azóta már ki is javítottak - egy apróbb informatikai hibát, amely miatt a késési biztosítások egy részét a jegypénztárakban nem lehetett azonnal érvényesíteni, így az érintett utasokat a központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálatukhoz kellett irányítani. Hasonlóan ahhoz a néhány utashoz, aki csatlakozás, illetve buszról vonatra vagy vonatról buszra történő átszállás során szenvedett el összességében 20 percet meghaladó késést.

Kiemelte, hogy a késési biztosítással kapcsolatos ügyét mindenki kényelmesen intézheti a MÁVDirekt telefonos ügyfélszolgálatán: a +36 (1) 349 4949, illetve a +36 (20/30/70) 499 4999-es telefonszámokon.

A társaság vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az elmúlt napokban a járatok késési aránya az éves átlaghoz hasonlóan körülbelül 3 százalékot tett ki. Ez a helyzet összesen 10 millió forint értékű pénzvisszatérítési kötelezettséget jelentett a MÁV-csoport számára.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a késési biztosítás bevezetése nem azt szolgálja, hogy a késéseket elfogadhatóvá tegyék, hanem éppen ellenkezőleg: céljuk a késések csökkentése és teljes megszüntetése. A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények milliárdos nagyságrendje komoly ösztönzést ad a közlekedési társaság számára, hogy minden lehetséges eszközt felhasználva javítsa a menetrendszerűséget, valamint a busz- és vonatközlekedés pontosságát.

Az idei évben minden intézkedésük - a célzott pályakarbantartásoktól az IC-kocsik felújításán át egészen a 100 újabb mozdony beszerzéséig - ezt a célt a szolgálja - fogalmazott közösségi oldalán Hegyi Zsolt.

Related posts