Eljárás indult a népszerű fapados légitársaság ellen: így csaphatják be az utasokat.


50 felett érdemes elkerülni bizonyos öltözködési hibákat nyáron: ezek a választások nemcsak, hogy elöregítenek, de sokszor kifejezetten előnytelenek is.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Ryanair légitársasággal szemben, mivel felmerült a gyanú, hogy az online repülőjegy foglalások során több szempontból is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot alkalmaz. A hatóság szerint a vállalat valószínűleg megtéveszti a fogyasztókat, továbbá pszichológiai nyomásgyakorlással tereli őket a drágább szolgáltatási csomagok kiválasztására – olvasható a hivatal hivatalos weboldalán.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapítása szerint a Ryanair honlapján található tájékoztatás nem csupán elavult, hanem félrevezető is. Például nincs egyértelműen jelezve, hogy ha valaki retúrjegyet vásárol, vagy több utast foglal egyszerre, akkor a csomagopciók és egyéb választható szolgáltatások díját külön-külön kell megfizetni az oda- és visszaútra, valamint minden egyes utas esetében. Ezen plusz szolgáltatások megjelenítése valószínűleg arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy olyan döntéseket hozzanak, amelyeket egyébként nem tettek volna.

Külön kiemelték, hogy a Ryanair magyar nyelvű honlapján figyelemfelkeltő színekkel, képi megoldásokkal és feliratokkal azt a a benyomást keltik, hogy a 'Regular' viteldíj csomagopció díja és többletszolgáltatásai kedvezőbbek, mint a 'Basic' opcióé, pedig könnyen előfordulhat, hogy a plusz csomagok és szolgáltatások egyenként, manuális módon történő hozzáadásával a 'Basic' csomag díja kedvezőbben jön ki. Emellett a 'Biztonsági Fast Track' szabadon választható szolgáltatást manipulatív gyakorlatokkal - felugró ablak, sürgető üzenetek - igyekeznek eladni az utasoknak.

A GVH legutóbbi közleményében kiemeli, hogy a versenyfelügyeleti eljárás elindítása nem jelenti automatikusan azt, hogy a vizsgált vállalkozás jogsértést követett el.

Related posts