Pálfi György legújabb filmje egy különleges tyúk történetét meséli el, amely nem csupán a tanyavilág mindennapjainak szerves része, hanem egyfajta szimbóluma is a szabadságnak és az önállóságnak. A filmben a főszereplő szárnyas nemcsak a klasszikus értele

A történet középpontjában egy szökött tyúk áll, aki a csirkekeltető üzem monoton életéből menekült el. Ez a merész jószág, akit a kalandvágy hajt, hamarosan egy lepusztult étterem udvarán találja magát, ahol a nevetés és a veszély szoros barátságban él egymással. Itt találkozik a szerelemmel, de az élet nem könnyít rajta: a tyúkól hierarchiájának kemény törvényeivel kell megküzdenie, és meg kell óvnia a tojásait a kapzsi étterem tulajdonosának szándékaitól. Miközben a tyúk a családalapítás izgalmas kihívásaival birkózik, a háttérben egy sötét emberi dráma is kibontakozik. A nézők tanúi lehetnek annak, ahogyan a boldogság és a szomorúság párhuzamosan fonódik össze, miközben az élet győzelmei és a bűn útjának pusztító következményei éles ellentétben állnak egymással. Az izgalmas és szívszorító események során a tyúk nemcsak a saját sorsáért, hanem a közösségért is küzd, így a történet végül egy felemelő üzenetet hordoz a bátorságról és a szeretetről.
"Filmem az ókori görög tragédiák mélyebb rétegeit és mechanizmusait felhasználva tárja fel az egyéni sorsok bonyolult hálóját. Egy univerzális kérdést boncolgat: vajon mentesülhetnek-e az egyének az erkölcsi felelősség alól, ha csupán passzív résztvevői az eseményeknek? A történet sokkal rétegzett, mint egy hologram, amely különböző síkokban és dimenziókban mutatja be a valóságot, két eltérő sorson keresztül. Az egyik egy tyúk, a másik pedig egy emberi élet. A két létezés elválaszthatatlanul összefonódik, bár eltérő célok és motivációk vezérlik őket. A tyúk apró, mégis békés létezése a filmben összefonódik az emberi sorsok tragédiájával, egy globális probléma közepette. A 'Tyúk' című filmben azzal a gondolattal játszadoztam, hogy mi történik akkor, ha nem az emberi történet áll a középpontban, hanem mi magunk, emberek, csupán mellékszereplők vagyunk a narratívában" - fogalmazott Pálfi György rendező, aki Ruttkay Zsófiával közösen írta a film forgatókönyvét.
"Szinte minden filmemben megjelennek állatok, hiszen a világot mindig is olyan helynek láttam, ahol minden létező: emberek, állatok, növények, kövek, mind egyenrangú szereplők. Létük a múlt és a jövő közötti pillanatokban összefonódik, és ebből a kölcsönhatásból születnek a történeteink. Visszatekintve, mi emberek ezeket a kapcsolódásokat használjuk fel saját narratíváink megalkotásához. Az egyik legnagyobb kihívás a film készítése során az volt, hogy valódi állatokkal dolgozzunk, elkerülve a számítógépes effekteket és a mesterséges intelligencia alkalmazását. Ez egy biocsirkés film – egy olyan alkotás, ahol a természet és az emberi kreativitás találkozik."
A tyúk finanszírozási folyamata 2020-ban indult, amikor Muhi András producer elkezdte megszervezni a szükséges forrásokat. A film végül egy nemzetközi együttműködés keretében valósult meg, német, görög és magyar koprodukcióban.
A film főszereplői Loannisz Kokiaszmenosz, Maria Diakopanagioti, Argírisz Pantazarass és a Tyúk, operatőre Giorgos Karvelas, vágója Lemhényi Réka. A tyúk várhatóan jövő februárban kerül a magyar mozikba.