Fedezd fel a Lexus LBX új dimenzióját – az AutoBild tesztje! Egy csipetnyi elegancia és technológia találkozása, amely újraértelmezi a prémium SUV-k világát. Ismerd meg, hogyan kombinálja a Lexus a sportos formavilágot a kifinomult részletekkel, miközben


Feszültség támadt a magyar nyugdíjasok körében: vajon a kormány tényleg spórolni akar a 13. havi nyugdíjon?

Azóta is foglalkoztat a kérdés, hogy csupán egy ábránd képe volt-e, vagy valóban megtörtént, amikor a Lexus LBX-szel a harmadik vagy talán a negyedik napomat töltöttem. Hazafelé tartva, felfelé a dombon, esküszöm, nem voltam lázadozó kedvemben, nem csevegtünk és nem is cseleztem, de egyszer csak megjelent egy üzenet a műszerfalon: "Üljön egyenesen!" Akármi is váltotta ki ezt a figyelmeztetést, hatásos volt, mert azonnal felhúztam magam, és a rendetlenkedésnek is véget vetettem. Az viszont biztos, hogy ilyen figyelmeztetéssel soha nem találkoztam sem előtte, sem azóta.

A Lexus LBX valóban különleges a Lexus modellek világában, hiszen a márka eddigi történetében még nem találkozhattunk ilyen kompakt autóval. A 4190 mm-es hosszával nemcsak a városi parkolásban bizonyul praktikus választásnak, hanem egyedi megjelenésével is felhívja magára a figyelmet. De nem csupán a mérete az, ami meglepő: a 1,5 literes háromhengeres motor sokak számára váratlan lehet, akik úgy vélik, hogy a Lexusok szívének legalább 2,5 literesnek kell lennie. Emlékezzünk csak vissza a múlt híres pillanataira, amikor a 190-es Mercedes is hasonló kritikák kereszttüzébe került – a változás mindig is izgalmas új utakat nyitott meg a prémium autózásban.

A motor jellegzetes hangja az autó belsejében szinte észrevétlen marad. Kint, a szabadban talán jobban hallható, de a kompakt Lexus luxusának éppen az a lényege, hogy elzár minket a külső zajoktól, amelyek zavarhatnának bennünket. A háromhengeres motor képes ügyesen álcázni magát, nem csupán a hangzásával, hanem a teljesítményével is; nehéz észrevenni, hogy egy hengert elhagytunk az elvárthoz képest. A hibrid rendszer 136 lóerős teljesítménye manapság talán nem sokkol, de még mindig elegendő ahhoz, hogy élvezettel haladjunk az utakon. Ráadásul, ha a járművet normálisan használjuk, a fogyasztás 5,5 liter körül tartható, és a hűvös téli időszakban meglepően gyakran működik kizárólag elektromos üzemmódban. Ez figyelemre méltó, hiszen az LBX nem plug-in, hanem hagyományos hibrid, ami azt jelenti, hogy nem tisztán elektromos jármű, hanem okosan váltogatja a villanymotort és a benzinmotort, vagy akár mindkettőt egyszerre. A sofőr pedig általában észre sem veszi, mikor melyik motor dolgozik, kivéve, ha éppen figyeli a műszerfalon felvillanó zöld EV ikont, ami arra figyelmeztet, hogy a villanymotor üzemel. Néha azért megjelenik a belsőégésű motor hangja is, talán ez a kis rándulás az egyetlen jel, ami utalhat a motor létezésére; de lehet, hogy egy négyhengeresnél ezt sem vennénk észre. A Toyota pedig lassan tényleg a hibrid technológia csúcsára érkezett.

Az utastér nem igazán tükrözi az autó kompakt méreteit: elöl szoros a hely, hátul pedig felnőttek számára már-már szűkösnek mondható, de valószínű, hogy senki sem fogja a LBX-et családi autónak tekinteni. Az anyaghasználat viszont valóban prémium szintű, és az összeszerelés is kifogástalan. Nincs semmiféle nyöszörgés vagy nyikorgás, a futómű zaja pedig teljesen el van szigetelve. Így aztán az utazás során inkább a zene élvezetével foglalkozhatunk, ám a kormánykapcsolón való számváltás elsőre nem igazán jön össze. Ezek a gombok érintésérzékenyek, így először meg kell érintenünk azt, amit később aktiválni szeretnénk, hogy a rendszer tudja, melyik funkciót kívánjuk használni. A head-up display segítségével derül fény a dologra, hiszen a sebesség mellett a kapcsolók ábráját is megjeleníti, így pontosan láthatjuk, mit aktiváltunk. Első hallásra bonyolultnak tűnik, de a gyakorlatban valójában egyszerű, mindössze meg kell szokni a működését.

A belső kilincsek igazán különlegesek: nem a megszokott módon kell őket meghúzni, hanem éppen fordítva, hüvelykujjal kell megnyomni. Ez a megoldás igazán szórakoztató és kényelmes!

A háromhengeres motor a Toyota innovatív eCVT váltójával továbbítja az erőt, és az autó választhatóan első- vagy összkerékhajtású kivitelben is elérhető. A konstrukcióra jellemző mély motorhang még mindig jelen van, de a Lexus esetében egészen más élményt nyújt, mint egy régi Prius. Csak akkor válik észlelhetővé, amikor hirtelen rálépünk a gázpedálra; egyébként a jármű nagyon kifinomultan viselkedik. Ez a finom, kulturált érzés végigkíséri az autó minden aspektusát is: bár kényelmesen és stílusosan lehet vele közlekedni, a vezetési élmény nem marad meg hosszú távon. Ideális választás a mindennapi használatra, de a sportos futómű ellenére nem ez lesz az autó, amivel a hegyi kanyarokban szeretnénk száguldozni.

Az LBX kapcsán nehéz egyértelműen megmondani, kinek is lehet ideális választás. Akik azt vallják, hogy egy Lexusnak mindenképpen nagynak és erősnek kell lennie, valószínűleg nem fognak rákattanni. Ugyanakkor azok, akik racionálisabban közelítenek a dolgokhoz, sokat parkolnak városban, és nem bánják, hogy a Lexusuk fogyasztása egy hibrid Corolla szintjén mozog – és persze nincsenek mindig a hátsó ülésen három barát, akiket fuvarozniuk kell – azok számára az LBX remek vétel lehet. A prémium élménynek azonban megvan a maga ára, hiszen az alapmodell 13 071 000 forinttól indul, míg a csúcsfelszereltség akár 15 852 000 forintot is elérhet. Az alapváltozat már digitális műszerekkel érkezik, amelyeket egy 7 colos kijelzőn követhetünk, míg a központi kijelző 9,8 colos. A mobiltelefonunk vezeték nélküli tükrözése mellett találunk benne táblafelismerést, sávtartó rendszert és ütközést megelőző technológiát is. A legmagasabb felszereltségi szint sok extra kényelmi funkciót kínál, mint például elektromosan állítható, memóriás vezetőülést, ülésfűtést, valamint bőr borítású kormányt és sebváltót.

Related posts