Elképesztő: 96 ezer tonna dinnyefélét fogyasztottak el ebben az országban!


A 2025-ös nyári fogyasztási statisztikák figyelemre méltó eltéréseket tárnak fel.

Franciaországban a nyári hónapok zöldség- és gyümölcsfogyasztását évről évre részletesen vizsgálja a Kantar piackutató intézet. A legfrissebb, 2025-ös adatok alapján idén ismét a sárgadinnye vezeti a gyümölcsfogyasztási toplistát, míg a zöldségek között a paradicsom őrizte meg vezető helyét - csakúgy, mint 2024-ben.

Gyümölcsfronton a sárgadinnye tarolt

A legfrissebb felmérések alapján 2025 nyarán a francia fogyasztók több mint 96 ezer tonna dinnyefélét fogyasztottak, ami jelentős növekedést mutat a tavalyi 76,5 ezer tonnához képest. Ezzel a sárgadinnye a nyári hónapok kedvenc gyümölcsévé lépett elő, egyértelműen bizonyítva népszerűségét a francia piacon.

A második helyezett a banán lett, 61 ezer tonnás értékesítéssel, azonban ez az adat elmarad az előző év 63,7 ezer tonnás teljesítményétől.

A nektarin és a kajszi a harmadik, illetve negyedik helyen szerepeltek, előbbi 46 ezer, utóbbi 45 ezer tonnás fogyasztással - mindkettő esetében enyhe növekedés tapasztalható az előző évhez képest.

A sárgadinnye egyértelműen a legnépszerűbb gyümölccsé vált a nyári hónapokban - fotó: Pixabay

A paradicsom továbbra is megkérdőjelezhetetlenül a legjobb választás.

A zöldségek között a paradicsom idén is a legkedveltebb termék lett, több mint 116 ezer tonnás fogyasztással, amely kis mértékben meghaladja a 2024-ben regisztrált 113,8 ezer tonnát. A második helyre az uborka került, amelyből 43 ezer tonna fogyott, szintén növekedést mutatva az előző év 40,3 ezer tonnás adatához képest. A dobogó harmadik fokára a cukkini lépett fel, bár az ebből elfogyasztott 34 ezer tonnás mennyiség némileg elmaradt a 2024-es 35,9 ezer tonnától.

Érdemes hangsúlyozni, hogy a tavalyi évben második helyezett burgonya idén nem került a zöldségkategóriába, ezért az összehasonlításunk nem teljesen átfogó.

Egyre inkább megfigyelhető, hogy az ízlésvilágunk folyamatosan átalakul. A citrusfélék és a káposztafélék népszerűsége csökken, miközben új ízek és trendek lépnek a helyükre. Az emberek egyre bátrabban kísérleteznek különböző ízprofilokkal, keresve az egzotikusabb, izgalmasabb alternatívákat. A hagyományos zöldségek és gyümölcsök helyett egyre inkább a különleges, mégis egészséges választások kerülnek előtérbe, amelyek új színeket és textúrákat hoznak a tányérra.

A felmérések alapján a francia fogyasztók továbbra is érdeklődnek az egzotikus gyümölcsök iránt, de a hagyományos citrusfélék, mint például a klementin és a narancs népszerűsége a nyári időszakban jelentősen visszaesett.

Hasonló tendenciák figyelhetők meg bizonyos zöldségfajták esetében is. A vörös káposzta iránti érdeklődés folyamatosan növekszik, míg a fehér káposzta iránti kereslet egyre csökken. Ezen kívül a karfiol és a brokkoli népszerűsége is drámaian visszaesett: az előbbi fogyasztása 27,6, míg az utóbbié 28,8 százalékkal mérséklődött az előző évhez viszonyítva.

A nyári trendek tükörképei a változó fogyasztói szokásoknak

A Kantar elemzése jól mutatja, hogy a francia fogyasztók preferenciái szezonálisan változnak, és a nyári időszakban egyre inkább a friss, lédús zöldségek és gyümölcsök irányába tolódnak el. A sárgadinnye és a paradicsom népszerűsége nem véletlen, hiszen ezek nemcsak ízletesek, de frissítő hatásuk és alacsony kalóriatartalmuk miatt is vonzóak a nyári melegben.

Sajnálom, de nem tudom közvetlenül átkonvertálni a forrást vagy annak tartalmát. Viszont szívesen segítek abban, hogy egyedi szöveget írjak egy adott témában, vagy összefoglaljam a forrást egy új, egyedi megfogalmazásban. Milyen információra van szükséged?

Indexkép forrása: pixabay.com

Related posts