A kormány átfogó reformot indít a MÁV működésében - itt a sorsfordító bejelentés!
A MÁV-csoport jelentős átalakítások előtt áll: 2024-től új szervezeti struktúrában működik tovább, és komoly infrastrukturális fejlesztéseket indít - számolt be az Index Nagy Bálint közlekedési államtitkár bejelentése alapján. A politikusok szerint a változások gyorsabb működést és hatékonyabb szolgáltatásokat eredményeznek.
A MÁV-csoport a következő évben három jelentős szervezeti egységbe alakul át.
A célunk az, hogy felgyorsítsuk a folyamatokat és erősítsük az autóbusz-vasút integrációját.
A vasúti infrastruktúra jelentős fejlesztések előtt áll, mivel a jelenlegi pályák fele sebességkorlátozásokkal terhelt. Az állam uniós források hiányában saját tőkéből és hitelből indít fejlesztéseket:
A projekt keretében 800 milliárd forintos befektetéssel 317 kilométernyi vasúti pálya újul meg. A fejlesztések részeként 50 kilométeren villamosítást is végrehajtanak, emellett több további szakasz modernizálása is napirendre kerül.
Csepreghy Nándor, az ÉKM miniszterhelyettese korábban kijelentette, hogy a 1+1 milliárd eurós fejlesztési projekt finanszírozásához részben az Európai Beruházási Banktól terveznek hitelt igénybe venni a pályafejlesztési források biztosítása érdekében.
A gördülőállomány megújítása kiemelt prioritást élvez: összesen 100 szerelvényt terveznek visszaállítani a forgalomba, és az első példányokat már a következő nyárra üzembe helyezik. Az utasforgalom fellendítéséhez hozzájárul az újonnan bevezetett tarifa- és bérletrendszer is. A családok számára kedvező vármegye- és országbérletekből eddig már 13 millió darabot értékesítettek, ami havonta átlagosan 900 ezer bérlet eladását jelenti.