1953 tonnás óriás: elkészült a hatalmas hajómotor, amely forradalmasíthatja a hajózás világát, és megoldást kínálhat az iparág egyik legnagyobb kihívására.


A svájci WinGD nevű cégtől már ötvennél is többet rendeltek abból az újfajta motorból, ami a hagyományos dízel üzemanyag helyett metanollal működik.

A globális felmelegedés problémájához a tengerjáró járművek is jelentős mértékben hozzájárulnak a káros anyagok kibocsátásával, így a dekarbonizációjuk éppolyan sürgető feladat, mint a repülőgépek esetében. A tengeri szállítmányozás becslések szerint körülbelül 940 millió tonnával növeli a légkör szén-dioxid-szintjét. A WinGD nevű vállalat most egy forradalmi lépést tett ezen a területen: kifejlesztette a világ legnagyobb metanollal üzemelő motorját, amely jelentős mértékben hozzájárulhat a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez.

Az X-DF-M motor egy igazi mérnöki csoda, amely tíz hengert rejt magában, és minden szempontból lenyűgöző: súlya eléri a 1953 tonnát, míg maximális teljesítménye elképesztő 64 500 kW. A svájci gyártó büszkén hirdeti, hogy a metanolos üzemanyag használatának köszönhetően ez a motor 7,5 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint hasonló méretű versenytársai. Továbbá, a különböző kén-oxidok kibocsátása 95 százalékkal, míg a nitrogén-oxidoké 80 százalékkal csökkent, így a környezetre gyakorolt hatása is jelentősen mérséklődik.

Az Interesting Engineering cikke szerint a metanol egyre inkább felértékelődik mint alacsony kibocsátású, környezetbarát üzemanyag, amely valódi zöld alternatívának számít, amennyiben a légkörből kinyert vagy a gyártási folyamat során keletkező, de a levegőbe nem került szénből készítik el.

Dominik Schneiter, a WinGD vezérigazgatója a motor bemutatóján hangsúlyozta, hogy a metanol iránti növekvő érdeklődés, valamint a szigorodó üzemanyag- és kibocsátási szabályozások révén az X-DF-M motor kulcsfontosságú szerepet fog betölteni a hajózás környezetszennyezésének mérséklésében.

A svájci vállalattól eddig 56 ilyen motort rendeltek.

Ha érdeklik a hasonló témák a jövőben is, ne habozzon, és kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát!

Related posts